Ürolojik Hastalıkların Önüne Bakteriler ile Geçmek Mümkün

Ürologlar, bakterilerin hastalık yapıcı özelliklerinden ötesini çok nadiren hesaba katarlar. Gel gelelim çok yeni bir bulguya göre, vücudun bir çok bölgesine yerleşebilen ve yaşayabilen bazı bakterile..

Ürologlar, bakterilerin hastalık yapıcı özelliklerinden ötesini çok nadiren hesaba katarlar. Gel gelelim çok yeni bir bulguya göre, vücudun bir çok bölgesine yerleşebilen ve yaşayabilen bazı bakteriler – bunlara idrar kesesi ve üreme sistemi de dahil – üreme sisteminin sağlığının ( ürolojik sağlık) korunmasına yardımcı oluyor.

Üriner mikrobiyota -idrar kesesi ve idrar atım sistemi içerisinde bulunan tüm mikrobik canlılar-  çalışmaları,  sağlıklı ve hasta olan popülasyonlar arasında gözle görülür farklılıklar tanıladı. Böbreğin ön bölgesinde (üretra ve idrar kesesi) yaşayan mikroorganizmalar bu bölgede ürolojik sağlığı hem pozitif hem de negatif yönde etkileme kapasitesine sahip. Bu durum mikrroorganizmaların metabolik atıklarına ve diğer bağıntılara göre değişiyor.

Bağırsak ve mide mikrobiyotası ve böbrek taşı  oluşumuna bağlı olan durumlar ise daha önce bulunmuş ve yayımlanmıştı. Buna ek olarak, bakterilerin idrar kesesi kanserinin tekrar oluşumuna engel olmakta kullanıldığını da biliyoruz.

Gelecekte, ürologların mikrobiyom etkilerinin belli ürolojik durum ve rahatsızlıkların teşhisinde ve tedavisinde nasıl kullanılacağını düşünmeleri gerekecek. Yeni bakış açıları ile belli ürolojik hastalıkların gelişmesini engelleyebilecek fırsatlar yakalanabilir ve üzerine girişimlerin yapılacağı terapötik stratejiler geliştirilebilir.

Referans :  Nature.com