Baran Bozdağ

Öne Çıkan Yazıları

Dünya Dışı Akıllı Yaşam Formlarının Ortaya Çıkmış Olma İhtimali

Yazar: Baran Bozdağ | 25 Mayıs 2020
Evrende yalnız olup olmadığımız, olmadığımıza dair kanıtları gördükçe de olası akıllı canlıların bizden daha ileri olup olmadığı sürekli insanlığın aklını kurcalayan ve sormaya devam ettiği sorulardan biridir.

Twitter'da Keşfedilen Yeni Tür

Yazar: Baran Bozdağ | 23 Mayıs 2020
Pandemi sırasında, laboratuvar ve bilim yapılan müzelerin de aktivitelerini azalttığı ve durduğu bir dönemde, twitter üzerinden paylaşılan bir fotoğraftan yeni bir tür keşfedildi.

Etçil Bir Bitki Olmanın Genetik Bedeli

Yazar: Baran Bozdağ | 19 Mayıs 2020
Current Biology'de yayımlanan çalışmada yeşil etçillerin yaşam ve genomlarına dair bilinmeyenleri cevaplamaya çalışıyor.

Karantina Uygulamalarının Küresel Hava Kirliliğine Etkisi

Yazar: Baran Bozdağ | 16 Mayıs 2020
Koronavirüs salgını sırasında yaygınlaşan ve neredeyse spekülatif diyebileceğimiz bir fikre göre, salgının sorumlusu her ne olursa olsun doğanın bir nefes alacağı, yer ve havanın temizleneceği düşünülüyor.

SARS-CoV-2'nin İnsan Konak Hücrelerinde Geçirdiği Mutasyonlar

Yazar: Baran Bozdağ | 09 Mayıs 2020
Çalışmada çeşitlenmeye başlamış virüs RNA'sı kısımları kadar hiçbir değişikliğe uğramamış kısımları da göz önünde bulunduruldu ve bunun da olası etkileri değerlendirildi.

Sinir Hasarları Akson Rejenerasyonu ile Tedavi Edilebilir Mi?

Yazar: Baran Bozdağ | 03 Mayıs 2020
Molecular Therapy'de yayımlanan makalede hasarlı nöronların fonksiyonlarını kazanmasını sağlanabileceği ortaya çıkarıldı.

Evren Nasıl Bugünkü Yapısına Ulaştı?

Yazar: Baran Bozdağ | 01 Mayıs 2020
Evrenimiz kendine has formlara ve madde dağılımına sahip milyarlarca galaksiden oluşmaktadır. Üstelik bu galaksilerin evren boyunca dağılımları da homojen değildir.

Obezite ve Uyku Süresi Arasındaki Kronolojik Bağıntı

Yazar: Baran Bozdağ | 25 Nisan 2020
PLOS Biologyde yayımlanan çalışmada şimdiye kadar sandığımız gibi uyku eksikliğinin obeziteye sebep oluyor olmasının aksine, fazla kiloların kalitesiz uyku veya uyku kaybına yol açabileceği yönünde bulgular elde edildi.

Beynimizin Dil Yolaklarının Kökeni 25 Milyon Yıl Öncesine Dayanıyor

Yazar: Baran Bozdağ | 23 Nisan 2020
Çalışmanın ezberbozan sonuçları ortaya çıkmadan önce beyindeki dil yolaklarının ortaya çıkışını 5 milyon yıl öncesi olarak kabul ediyorduk.

SARS-CoV-2 RNA’sının Eşlenmesini Durdurabilen Molekül Klinik Çalışmalarda

Yazar: Baran Bozdağ | 20 Nisan 2020
Koronavirüse karşı efektif bir takım çözümlerin, ilaç veya ilaç kombinasyonlarının azami ölçüde güvenilirliği tespit edilmiş olarak bir an önce yürürlüğe girmesi gerektiği aşikâr.

Tarantula Zehrindeki Bir Maddden Yan Etkisiz Opioid Üretilebilecek

Yazar: Baran Bozdağ | 18 Nisan 2020
University of Queensland araştırmacıları tarantula zehrindeki bir maddenin opioid ağrı kesicilere alternatif olma potansiyelini ortaya çıkardı.

Triyasik Sonundaki Kitlesel Yok Oluş ve Volkanik Aktiviteler

Yazar: Baran Bozdağ | 16 Nisan 2020
201 milyon yıl önce Triyasikin sonuna denk gelen dönemde olan da tam olarak böyle bir jeolojik fenomendi...

Projelerimizde bize destek olmak istersen Patreon üzerinden aylık veya tek seferlik bağışta bulunabilirsin.

Bu Ay Öne Çıkanlar

Duyurulardan e-posta ile haberdar olmak istiyorum.