Baran Bozdağ
Griffith University araştırmacıları Aborjinlerin, Avustralya'ya yerleşen ilk insan grubu olduğunu gösteren bir kanıt elde etti ve bulgularını bu hafta Proceedings of the National Academy of Sciences'da yayımlandı. Son derece prestijli bir dergide yayımlanması ile bu çalışma, en eski Avustralyalı olarak bilinen 'Mungo Man'in (Mungo İnsanı) DNA dizilerini kurtardığını söyleyen dönüm noktası çalışmanın sonuçlarının aksini gösteriyor.

Bu daha önceki çalışma, Avustralya'ya yerleşmiş ve burayı ev edinmiş ilk insanların Aborjinler olmadığını ve Mungo İnsanı'nın modern insan soyunun, Aborjinlerden önce ada kıtaya yerleşmiş ve yok olmuş bir kolunu temsil ettiğini öne sürüyordu.

The original excavation of Mungo Man, found near Lake Mungo in southwestern New South Wales, Australia. Credit: Wilfred Shawcross. Read more at: http://phys.org/news/2016-06-conflicting-theories-mungo-debunked-aboriginal.html#jCp Mungo Gölü yakınlarında keşfedilen Mungo Man kazısı sırasında çekilmiş fotoğraf, Avustralya. Telif: Wilfred Shawcross. Mungo Gölü yakınlarında keşfedilen Mungo Man kazısı sırasında çekilmiş fotoğraf, Avustralya. Telif: Wilfred Shawcross.

Griffith University'nin Research Centre for Human Evolution (RCHE - İnsan Evrimi Araştırma Merkezi) araştırmacıları, son olarak yeni DNA dizileme metotlarından yararlanarak Mungo Man kalıntılarından* elde edilen DNA'yı yeniden analiz etti.

RCHE'den Profesör Lambert orijinal ilk çalışmada Mungo Man ile ilişkili olarak doğru sonuçlara varılmamış olduğunu belirterek şu açıklamada bulundu : "Mungo Man'den alarak yeniden test ettiğimiz DNA dizilerinde 5 farklı Avrupalı'ya ait DNA dizileri tespit ettik. Bu da açıkça ilk araştırmada bir kontaminasyon olduğunu gösteriyor."

Araştırmada aynı zamanda Willandra bölgesinden 20'den fazla antik insan kalıntısını da yeniden inceleyen bilimciler, Mungo İnsanı'nın çıkartıldığı yere çok yakın bir noktada gömülmüş olan bir kişinin de genomunu genom dizisini başarı ile tamamen diziledi.

Geriye dönük örnekler ve daha gelişmiş teknoloji ile yeniden analiz edilen DNA, Avustralyalı Aborjinler'in adaya ilk yerleşen insan grubu olduğunu daha güçlü bir biçimde diğer teorilerin önüne geçmesini sağladı.

ake Mungo World Heritage Site. Credit: Sherene Lambert (St Augustine's College, Ipswich, Australia) Mungo Gölü, Dünya Mirası Koruma Alanı - Telif : Sherene Lambert (St Augustine's College, Ipswich, Australia) Mungo Gölü, Dünya Mirası Koruma Alanı - Telif : Sherene Lambert (St Augustine's College, Ipswich, Australia)

Araştırmacılar bu çalışmanın, Avustralya dahil olmak üzere tüm modern insan ve canlı geçmişi için eskiye nazaran çok daha kesin sonuçlar veren teknolojiye ulaşıldığını gösterdiğini öne sürüyor. Aynı zamanda Aborjinal Avustralyalı kalıntılarından yeni tekniklerle, sağlam bilgiler taşıyabilecek, kaliteli DNA parçaları ve genom dizileri elde edilebileceği yine bu çalışma ile gösterilmiş oldu.

Araştırma aynı zamanda, Avrupalı'ların adaya ayak basmasından çok daha önce yaşamış antik bir Aborjin'den mitokondriyal genom dizisi elde etmesi bakımından da ilk olma özelliği taşıyor.

*Mungo Man Kalıntıları - New South Wales'in güneybatısındaki Dünya Mirası Lake Mungo alanında keşfedilmiştir.

Kaynak : Phys.org, Conflicting theories of Mungo Man debunked: Research proves Aboriginal Australians were first inhabitants, 6 Haziran 2016, phys.org/news/2016-06-conflicting-theories-mungo-debunked-aboriginal.html