Sinekkuşunun Yetenekleri İnsanın Algı Kapasitesini Aşıyor

Hiç bir sinekkuşunun sendeleyip sağa sola çarptığını gördünüz mü? İnsan bir şüpheleniyor değil mi? Küçük boyutlardaki kuşlar genellikle doğanın en muazzam uçucularıdır. Son dönemde yapılan bir kaç uyg..

Son dönemde yapılan bir kaç uygulamalı deneyde kullanılan rüzgar tünelleri ile bağlanmış uçma yolları gösteriyor ki, hayvanlar mükemmel bir şekilde vücut pozisyonlarını tüm bu engellere rağmen korumayı başarıyor. Bu ortamda bilimciler bir oyuncak helikopteri dahi sabit tutamadı.

Popular Mechanics dergisinde yayımlanan çalışmada görevli olan araştırmacılar bu yeteneği bir insanın toprak yolda giderken bir arabanın üzerinde çok düzgün bir el yazısıyla mektup yazmaya benzetiyor. Elbette bu bizim yeteneklerimizin üzerinde bir kapabilite gerektiriyor.

Sinekkuşlarının bu yeteneği temel olarak, g-force dediğimiz ‘g kuvveti’ nin hayvanın kendi vücut ağırlığı ile dengeleme durumu ile açıklanıyor. Uyum ise o kadar etkileyici ki bilimciler hala kafaları karışmış şekilde bunu çözmeye çalışıyorlar, öyle ki bu büyüklükte bir kuşun sahip olduğu küçücük beyinle nasıl bu kadar sabitlenmeyi başardığı ciddi bir soru işareti.

Kaynak  :  Sciencemag.org ; Hummingbird Skills Exceed Human Understanding (http://news.sciencemag.org/sifter/2015/03/hummingbird-skills-exceed-human-understanding )