Paleontologlar 4 adet ayaklı yılan fosili buldular!

Canada’daki Alberta Üniversitesinden paleontologlar, 140 ila 167 milyon yıl öncesine ait olduğunu düşündükleri, fosilleşmiş dört adet ayaklı yılan buldular. Yeni bulunan ayaklı yılan fosilleri sayesin..

Yeni bulunan ayaklı yılan fosilleri sayesinde bilim insanları yılanların kökeni ve nerede nasıl meydana geldikleri hakkında daha detaylı bilgiye sahip olabilecek.

Şu ana kadar ki bulunan en eski yılan fosili 100 milyon yıl öncesine aitti ve bu fosille yeni bulunanlar bilim insanları tarafından karşılaştırıldığında arada ciddi morfolojik ve paleontolojik farklılıklar olduğu görüldü. Bu da yılanların adapte olma süreçlerini çok eski zamanlarda başlattığı anlamına geliyor.

1 Portugalophis-lignites

Portugalophis lignites– Resim: Julius Csotonyi

Bulunan 4 yeni fosil 4 yeni türe işaret ediyor. Bunlardan birisi olan ve İngiltere’de bulunan Eophis underwoodi şu ana kadar bilinen dünyanın en eski yılanı ve yaklaşık 167 milyon yıl önce yaşamış.

Portekiz’de keşfedilen diğer bir yılan fosili ise Portugalophis lignites türü ve 157 milyon ila 152 milyon yıl öncesine ait.

Bir Kuzey Amerika canlısı olan Diablophis gilmorei türü yılan fosili ise yaklaşık 150 milyon yıl öncesine ait ve yine İngiltere’de bulunan Parviraptor estesi türü yılan fosili de yaklaşık 140 milyon yıl öncesinden.

Bu yeni fosillerle beraber bilim insanları yılanların evrimi sürecinde 167 milyon yıl öncesinden 100 milyon yıl öncesine gelinirken boylarında uzama ve uzuvlarında kısalma olduğuna artık eminler.

Yılanaların evriminde 167 milyon yıldan daha öncesinin de olduğu aşikar, bilim insanları bundan sonraki çalışmalarında daha da eskiye ait yılan fosillerini bulmak için araştırma yürütecekler.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=9SJFHsMO1BU” width=”950″ height=”450″]http://www.youtube.com/watch?v=wqExe69CEg8[/su_youtube]