Gürkan Akçay
24 Nisan 1990'da Dünya'dan, Discovery (keşif) isimli bir uzay aracı fırlatıldı. Fırlatılan bu uzay aracının bir bölümüne Hubble ismi verilen bir uzay teleskobu yerleştirilmişti. Fırlatılmanın ertesi gününde, Hubble uzaya salındı ve böylelikle de Hubble'ın karanlık boşluğa dair dikkatli gözlem serüveni başladı.

1990 yılında Hubble'ın fırlatılmasından kısa bir süre sonra, teleskobun görüntülerini etkileyen bir arıza keşfedildi. 1993 yılının Aralık ayında astronotlar Hubble'ı tamir ettiler. Bu tamir göreviyle birlikte NASA ve European Space Agency (Avrupa Uzay Ajansı) 'nin ortak bir projesi olan Hubble'a şimdiye kadar beş kez tamir görevine çıkıldı. İlk servis 2-13 Aralık 1993'te, sonrasında  11-21 Şubat 1997'de, 19-27 Aralık 1999'da, 1-12 Mart 2002'de ve son olarak 11-24 Mayıs 2009'da Hubble için tamir görevine çıkıldı.

Hubble Teleskobu uzaydaki serüveniyle birlikte insanlığın kozmoza dair kavrayışını yeniden harekete geçirdi ve tekrar şekillendirdi. Fizik kuralları içerisinde hemen hemen her şeyin mümkün olduğu bir evrenin kapılarını bilgimize açan Hubble, insanlık tarihinin büyük bir kısmında yalnızca bilimcilerin ve filozofların hayal gücünün derinlemesine irdelendiği uzay ve zaman özelliklerini ortaya çıkardı. Geldiğimiz gün itibariyle Hubble, daha önce hiç görülmemiş ve bilinmeyen olan kozmik harikalara dair fikirler sunmaya ve birçok yeni keşfe ön ayak olmaya devam ediyor.

HUBBLE 'ın 25. YAŞI KUTLU OLSUN !

Kaynak: http://hubble25th.org/