Hubble ile Ölen Yıldızın Son Anları Görüntülendi!

Ölmekte olan yıldızın son anları NASA/ESA Hubble Uzay Teleskobu tarafından görüntülendi. Bu yıldızın ölüm sancıları belki de kozmolojik zaman çizelgesinde yalnızca dakikalar sürdü; fakat bu yıldızın ö..

Ölmekte olan yıldızın son anları NASA/ESA Hubble Uzay Teleskobu tarafından görüntülendi. Bu yıldızın ölüm sancıları belki de kozmolojik zaman çizelgesinde yalnızca dakikalar sürdü; fakat bu yıldızın ölümü hala bizim standartlarımıza göre oldukça uzun, öyle ki on binlerce yıl sürüyor.

Yıldızın can çekişmesi NGC 6565 olarak bilinen mükemmel bir gezegen bulutuyla sonlanıyor. Gaz bulutu, yıldızın dış katmanlarını uzaya doğru iten güçlü yıldız rüzgarlarından püskürtülüyor. Yeterli malzeme püskürtüldüğünde, yıldızın parlak çekirdeği patlayarak, ultraviyole ışımasının etrafını çevreleyen gazı çeşitli ölçülerde uyararak renklerin çekici bir düzeyde ışık saçmasını sağlıyor. Bu renklere benzer renkler meşhur Ring Nebula (heic1310)’da da görülebilir.

Gezegenimsi bulutsu merkez yıldızın soğumaya başlamasından yaklaşık 10,000 yıl önce aydınlatıldı ve daralıp beyaz ışıklı cüce yıldızı meydana getirdi. Bu olay meydana geldiği zaman  yıldızın ışığı, şiddetli bir şekilde azaldı ve etrafındaki gazı uyarmayı kesti, bu nedenle nebula yavaş yavaş gözden kayboldu.

Kaynak: NASA