Bira Bileşiği, Alzheimer ve Parkinson Hastalıklarını Önleyebilir

Görsel Kredi   : © habrda / Fotolia  Son zamanlarda şarabın iyileştirici etkilerinin bulunması ile , bilimcilerin ilgisi bu yöne doğru kaydı. Hatta geçtiğimiz yıl içinde daha zararlı olduğunu düşündüğ..

Görsel Kredi   : © habrda / Fotolia
Son zamanlarda şarabın iyileştirici etkilerinin bulunması ile , bilimcilerin ilgisi bu yöne doğru kaydı. Hatta geçtiğimiz yıl içinde daha zararlı olduğunu düşündüğümüz ve gerçekten de bir çok zararı olan uyuşturucu marihuana bileşeninin Alzheimer’ı iyileştirici bir etkisi olduğunu öğrenmiştik.
Tüm bunlar birayı biraz gölgede bırakmıştı.  Ancak bilim insanları biranın daha önce zannedilenden çok daha yararlı etkilerinin olabileceğini keşfettiler.   ACS’ Journal of Agricultural and Food Chemistry dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, şerbetçi otu bitkisinden elde edilen bir bileşik beyin hücrelerini zarar görmekten koruyor. Aynı zamanda Alzheimer ve Parkinson hastalıkları için yavaşlatıcı hatta durdurucu bir de potansiyeli var.
Jianguo Fang ve ekip arkadaşları, birleşen kanıt ve bulguların;  bir çok beyin hastalığının başlangıcının nöronlara verilen oksidatif zararlar olduğunu belirtiyor.  Eğer bilimciler bu hücreleri koruyacak bir mekanizma geliştirmeyi başarabilirse, Alzheimer ,Parkinson ve diğer nörodejeneratif hastalıkları önleyebilecek veya en azından yavaşlatabilecek.

Şerbetçi otunda bulunan bir bileşik olan  xanthohumol, muhtemel yararlarından dolayı bütün ilgiyi üzerine çekti. Antioksidan, bir kalp koruyucusu ve antikanser özellikleri bu yararlardan sadece bir kaçı.. Ekip ise beyin üzerindeki yararlarını daha detaylı ve spesifik olarak hastalıklar üzerinde test etmek istiyor.

Laboratuar testlerinde araştırmacılar, bileşiğin nöronları koruyabileceğini ve beyin hastalıklarının gelişimini yavaşlatabileceğini ve hatta durdurabileceğini saptadılar. Bilimciler zantohumol (xanthohumol) ‘un beyin rahatsızlıklarıyla savaşmak için çok iyi bir silah olabileceğini vurguluyorlar.

Yine de abartmadan için… 🙂