Sağlak ya da Solak Olma Durumu Kangurularda da Gözlemlendi

Tıpkı insanlar gibi, kanguruların da birçoğu günlük bazı işlerini yerine getirirlerken bir ellerini diğer ellerine göre daha çok kullanıyorlar. Current Biology’de yayımlanan, vahşi kanguruların ve val..

Tıpkı insanlar gibi, kanguruların da birçoğu günlük bazı işlerini yerine getirirlerken bir ellerini diğer ellerine göre daha çok kullanıyorlar. Current Biology’de yayımlanan, vahşi kanguruların ve valabilerin sağlak ya da solak olma durumunu inceleyen ilk araştırma olma özelliği taşıyan bir çalışmada, bilim insanları doğu gri kanguruları(Macropus giganteus) ve kırmızı kanguruları(Macropus rufus) incelediler.

Avustralya kıtasında Tasmania’daki vahşi kangurular üzerinde yapılan bu araştırmanın bulgularına göre, kanguruların birçoğu solak. Şİmdiye kadar bilim insanları, büyük insansı maymunlarda solaklık ve sağlaklık durumunu inceleyen birçok araştırma yapmışlardı fakat ‘’gerçek’’ solaklık ya da sağlaklık durumunun, yani bir eli kullanma üzerindeki tutarlılığın popülasyon seviyesinde çok çeşitli davranışları içermesi durumunun, yalnızca insanlara özgü olduğu düşünülüyordu.

Dört ayaklı keselilerin sağlak ya da solak olma durumu üzerinde yapılan araştırmada ise bu durumun dört ayaklı keselilerde de olduğuna dair deliller bulunamadı. Aaraştırmacılara göre,  bu veri iki ayak üzerinde yürüme (bipedalizm) evriminin, keselilerde ve primatlarda bir eli diğerine göre daha baskın kullanmaya yol açmış olabileceği fikrini kuvvetlendiriyor.

Sol ya da sağ, hangi el baskın olursa olsun, insanlarda bu durumun beyin asimetrisi ile bağlantılı olduğu düşünülüyor. Fakat, bu durumu belirleyen unsurlar da hala tam olarak anlaşılabilmiş değil.

Emily DeMarco(June 18,2015), Are kangaroos left-handed?, ScienceMagazine Retrieved on 20 June 2015 from http://news.sciencemag.org/biology/2015/06/are-kangaroos-left-handed