Baran Bozdağ
Artık doku örneğine biyopsi yapmadan da reseptör hedeflenen kanser terapileri  için reseptörleri daha hatasız tanımamızı sağlayacak bir flüoresan görüntüleme yöntemi geliştirildi. Araştırmacılardan biri "Bir tümördeki protein reseptörleri moleküler terapilerle hedelemek ve doğru bir şekilde tespit etmek onkoloji hastalarının gidişatını büyük oranda değiştirecektir.  Bizim canlı içinde (Lat. in vivo) reseptör konsantrasyonu görüntüleme tekniğimiz, flüoresan görüntüleme için çok alışılmadık bir yaklaşım. Bu yaklaşım da klinik olarak  tümör statüsü ve kötü huylu doku belirlemelerini etkileme potansiyeline sahip". Bu bulgular Cancer Research 'de yayımlandı.  Araştırmanın orijinali "Quantitative in vivo immunohistochemistry of epidermal growth factor receptor using a receptor concentration imaging approach".

"Protein aşırı üretimi bir çok kanser türü için temel sebep ve tümör tespiti, moleküler terapiler ve terapötik monitörleme için kişiye özel tedavi geliştirilirken de çokça kullanılıyor." dedi araştırmanın başyazarı Geisel Tıp Fakültesi Cerrahi Yard. Doç. Dr. Kimberley S. Samkoe, ve şöyle devam etti:  "Protein ekspresyonu (üretimi), şu günlerde tümörlü dokunun tamamını kapsayan bir protein analiziyle tespit ediliyor. Bu yeni teknik,  isabetli bir şekilde gönderdiğimiz etken maddeyi bağlayabilen tüm protein reseptörleri biyopsi yapmadan tespit etmemizi sağlıyor."

Araştırmacılar hem hedeflenen hem de hedeflenmeyen görüntüleme ajanlarının aynı anda enjekte edilmesini de içeren çift yönlü izleyicili hücre içi reseptör konsantrasyonu görüntüleyici (receptor concentration imaging (RCI)) teknik geliştirdiler. Sonrasında ise beş tümör üzerindeki protein ekspresyonunu incelediler, ve RKG verileriyle klasik immünohistokimya verilerini karşılaştırdılar. Doku analiziyle en çok uyuşan verilerin RKG'den alındığını kaydettiler. Ayrıca flow cytometer (akışlı hücreölçer) veya Western blot gibi genelgeçer yöntemlerden elde edilen protein üretimi sonuçlarının RKG sonuçlarına benzerlik göstermediğini de bulguladılar. Hatta bu yöntemler sonuçları beklenenden fazla veriyor.

"Bir tümördeki protein reseptörleri moleküler terapilerle hedelemek ve doğru bir şekilde tespit etmek onkoloji hastalarının gidişatını büyük oranda değiştirecektir. Bizim canlı içinde (in vivo) reseptör konsantrasyonu görüntüleme tekniğimiz, flüoresan görüntüleme için çok alışılmadık bir yaklaşım. Bu yaklaşım da klinik olarak  tümör statüsü ve kötü huylu doku belirlemelerini etkileme potansiyeline sahip," diyor Samkoe.

Samkoe aynı zamanda şu şekilde belirtiyor: "Bu araştırma bir tümör içerisindeki ortalama reseptör ekspresyonuna bakıyor. Bir sonraki adım ise reseptör ekspresyonu ile hücrenin yaşayabilirliği, hücre şekli, damarlılığı, tümör yapısı gibi fizyolojik özellikleri arasındaki ilişkiyi çalışmak üzere tümörü mikroskobik düzeyde incelemek olacak."

Journal Reference:

1. K. S. Samkoe, K. M. Tichauer, J. R. Gunn, W. A. Wells, T. Hasan, B. W. Pogue. Quantitative in vivo immunohistochemistry of epidermal growth factor receptor using a receptor concentration imaging approach. Cancer Research, 2014; DOI: 10.1158/0008-5472.CAN-14-0141