Gürkan Akçay
İngiltere'deki Oxford Üniversitesi'nden ve Belçika'daki Leuve Üniversitesi'nden bir grup bilim insanı; bütün dünyayı korkutan HIV virüsünün bir türü olan HIV-1 M Grubu'nun genetik geçmişini araştırdılar.

Araştırmanın ortaya çıkardığı sonuca göre; M grubu'nun ortak atası 1909 ve 1930 yılları arasında Demokratik Kongo Cumhuriyetinin Başkenti olan Kinshasa'da ilk olarak ortaya çıkmış. Journal Science'da yayınlanan araştırma bugüne kadar yaklaşık olarak 75 milyon insanın enfekte olduğu bu korkutucu salgını ortaya çıkmasına sebep olan bazı durumları da açığa çıkardı.

Oxford Üniversitesi'nden makalenin yazarlarından Oliver Pybus yaptığı açıklamada "bugüne kadar yapılan çalışmalar özellikle belli bazı bölgelerdeki belirli HIV genomlarına odaklanarak HIV'in genetik geçmişine dair bölük pörçük bir yaklaşım sergiledi. İlk kez biz, virüsün nereden geldiğine dair istatistiksel yaklaşımı mümkün kılan modern filogeografik teknikleri kullanarak mevcut delilleri analiz ettik. Yani, HIV virüsünün nerede ve ne zaman ortaya çıktığına dair doğruluğu oldukça yüksek değerlendirmeler yapabiliriz" dedi.

Eğer virüsün temel kaynağı belirlenebilirse bilim insanları bunu tarihsel verilerle karşılaştırabilecek ve Kinshasa'dan yayılan HIV-1'in izlediği yola dair bir öngörü geliştirebilecekler.

Kaynak: Back to EurekAlert