Gürkan Akçay
Evrenin oluşumunun ilk anları nasıl görünüyordu acaba?

Bu anlara tanıklık edebilmemiz için yeterince geçmişe gidebileceğimiz bir zaman makinemiz olmayabilir, fakat bilim insanları laboratuvar koşullarında bu önemli anı yeniden oluşturabildiler.

Büyük Hadron Çarpıştırıcısı (LHC-Large Hadron Collider) çalışanları yaptıkları açıklama ile; dünyanın en büyük parçacık hızlandırıcısının sabit parlamaları başardığını ve minik kurşun parçacıklarını çok yüksek enerjilerde çarpıştırdıklarını duyurdular.

Çarpışma, daha önceki çarpışma deneylerine kıyasla iki katı kadar enerjiye ulaştı, 1045 trilyon elektron-volt.

Yaklaşık Olarak Güneş'in Çekirdeğindeki Sıcaklığın 250 Bin Katı !

Pozitif yüklü kurşun tanecikleri arasında gerçekleştirilen çarpışma; CERN'den fizikçi John Jowett'e göre; Güneş'in çekirdeğindeki enerjinin yaklaşık 250 bin katı sıcaklıkta çok geniş bir enerji ortaya çıkardı.Bu çok yüksek ısılı süper-yoğun parçacık bileşimi bir kuark-gluon plazmasıdır, ve tam olarak Büyük Patlama'dan yalnızca birkaç saniye sonra ortaya çıktığı düşünülüyor.

Araştırmacılar, bu madde ile çalışarak evrenimizdeki maddenin temel fizik yasalarına dair daha iyi bir kavrayış geliştirmeyi umut ediyorlar.

Kaynak: Mary Beth Griggs, "LHC RE-CREATES FIRST MOMENTS OF THE UNIVERSE AND SETS NEW ENERGY RECORD", http://www.popsci.com/lhc-marks-new-energy-record-and-re-creates-first-moments-universe?image=0