• Uzay
  • 22 Aralık 2014

Bir Kraterin Kenarı, Uzay Aracı “Philae”yi Kurtardı

(Kapak Görseli : ESA/ROSETTA/PHILAE/CNES/FD) – Philae, yüzeyde bu grafik resimde olduğu gibi sabitlenmiş olarak düşünülüyor. Bir kraterin kenarına çarpmak, kuyruklu yıldıza inen robotik araç Phi..

Bir kraterin kenarına çarpmak, kuyruklu yıldıza inen robotik araç Philae ‘yi soğuktan ve bu kara ölümden kurtarmış olabilir. Bu sonuç, 18 Aralık’ta toplanan Amerikan jeofizik Birliği’nin güz toplantısı verilerine dayanıyor. Şanslı bir durum olarak sayılabilecek bu aradan sonra, araştırmacılar umuyor ki, bi nevi kış uykusunda olan Philae sonunda yeterli güneş enerjisi alarak uyanacak..

12 Kasım’da Philae, Rosetta uzay aracından kalkarak 67P/Churyumov-Gerasimenko kuyruklu yıldızına doğru yola çıktı ve defalarca üzerinde sektikten sonra oturabildi. İnilecek alan mükemmel bir alan değildi ama çok daha kötü olabilirdi. Yeni yapılan analizlere göre, Philae yüzeyden ilk kez sektikten sonra bir kraterin kenarına çarptı. Bu çarpma olmasaydı, Philae muhtemelen hesaplananın dışında kapkaranlık bir bölgeye düşecekti.

Şimdi bile, Philae üzerindeki altı güneş enerjisi panelinden yalnızca üç tanesi güneş ışığını alabilmektedir. Bunlardan da hiç biri 12.4 kuyrukluyıldız saatinde 1.2 saatten fazla ışık almıyor. Tüm bu verilere rağmen araştırmacılar, Philae’nin yaza kadar kendine geleceğine ve uyanacağını umuyor. 67P yıldızı yazın Güneş’e çok daha yakın olacak. Güneş ışığı miktarı ve şiddeti de daha fazla olacağından, özellikle Philae aracının şimdi bulunduğu noktada şu an olduğundan çok daha fazla enerji olacak.

Araştırmacılar şu günlerde ise Aralık 12-14’te gelen Rosetta görüntülerini didik didik inceleyerek Philae’nin konumunu anlamaya çalışıyorlar.