Uzaylı Mesajı Sanılan ”Wow!” Sinyalinin Gizemi Çözüldü

Yaklaşık 40 yıldır, ‘’Wow’’ sinyali dünya çapındaki insanların ilgisini ve merakını cezbediyor. “Uzaylıların yolladığı mesaj”dan henüz çözülememiş bilimsel bir olaya kadar olan bütün seçen..

Yaklaşık 40 yıldır, ‘’Wow’’ sinyali dünya çapındaki insanların ilgisini ve merakını cezbediyor. “Uzaylıların yolladığı mesaj”dan henüz çözülememiş bilimsel bir olaya kadar olan bütün seçenekler, bilim insanları ve meraklı kimseler tarafından değerlendirilerek bu gizem aydınlatılmaya çalışılıyor. Şimdi ise, Antonio Paris, bu gizemi çözmüş olabilir. Mesaj olduğu sanılan bu sinyal yalnızca bir kuyrukluyıldızdan kaynaklanıyor olabilir.

Washington Academy of Sciences’da yayımlanan çalışmada, kuyrukluyıldız 266/P Christensen’in doğru pozisyondaki doğru emisyonuyla nasıl sinyal üretebileceği gösterildi. Antonio Paris ve Center for Planetary Science, Kasım 2016 ile Şubat 2017 arasında bu hipotezi test etmek için 200 gözlem yaptı.

Bahsi geçen sinyal 15 Ağustos 1977’de Big Ear radyo teleskopu tarafından tespit edilmişti. Sinyal o zamana kadar kaydedilenlerden daha yoğundu ve hidrojen emisyonu olarak bilinen 1.420 megahertzlik bir frekansta pik yaptı. Bu sinyal adını, kapak fotoğrafında göreceğiniz gibi bilgisayar çıktısının yanına ‘’Wow!’’ yazan kaşifi Jerry R. Ehman sayesinde aldı. Keşif oldukça ilginçti fakat şaşırtıcı değildi. Esas gizem sinyalin geldiği bölgede bu sinyali üretebilecek herhangi bir şeyin bulunamaması sonrasında başladı.

Bu sinyal ya tek seferlik bir emisyondu ya da sürekli yayılıyordu ve bu sinyali yayan şey her neyse artık yerinde değildi. 1977 yılında bölgede iki kuyruklu yıldız vardı; 266P/Christensen ve P/2008 Y2 (Gibbs). Paris bu iki kuyrukluyıldızı muhtemel şüpheliler olarak belirledi. Kuyrukluyıldız 266P/Christensen aynı bölgeye 25 ocakta tekrar geldi. Paris de aynı dalga boyundaki bir sinyali tespit edebilmek için çalışma yürüttü. Bu çalışmasının sonucunu da aldı ve aynı sinyali tespit etmeyi başardı.

Gözlemler sırasında Paris, kuyrukluyıldız ile 15 derecelik açı içerisinde başka alternatif radyo kaynağı olmadığından emin oldu. Bu açının dolunay derecesinin yarısı olduğunu düşünürsek, gökyüzünün büyük bir kısmını temsil ettiğini söyleyebiliriz. Kuyrukluyıldızın radyo dalgaları yaydığı tespit edildi ve bir başka sınamada da Paris, 10 metrelik teleskopu kuyrukluyıldızdan yalnızca 1 derece uzaklaştırdı. Ayarlanan bu yeni açıda ise herhangi bir sinyal yakalayamadı.

Ayrıca rastgele seçtiği üç kuyrukluyıldızı da (P/2013 EW90 (Tenagra), P/2016 J1-A (PANSTARRS), ve 237P/LINEAR) gözlemleyen Paris, bu üç cismin de 1420 megahertz emisyonu olduğunu gördü. Yani uzaylı mesajı sanılan bu sinyal aslında kuyrukluyıldızdan başkası değildi.

İlgili Çalışma: The “Wow!” Signal, The Center for Planetary Science, Retrieved from http://planetary-science.org/research/the-wow-signal/