Pozitif Yüklü İki Atom Arasında Kimyasal Bağ Keşfedildi !

Pozitif yükler birbirlerini iterler. Fakat yeni yapılan bir deney bu kuralda bazı istisnaların olduğunu ortaya koydu. University of Copenhagen Kimya Bölümü’nden bir ekip; ilk defa, pozitif yüklü..

fosfor-hidrojen bağı-bilimfilicomUniversity of Copenhagen Kimya Bölümü’nden bir ekip; ilk defa, pozitif yüklü fosfor atomlarını pozitif yüklü hidrojen atomlarıyla bağladı. Bu kavrayış; DNA ve proteinler gibi biyolojik olarak önemli moleküllerin nasıl oluştuğuna dair anlayışımıza önemli katkılar sunabilir.

Proteinler düşünüldüğünde, oluşum biçimi değiştikçe görev de değişir. Sinyal faktörü, katalizör ya da biyolojik yapı taşı görevinde olabilen proteinler ancak moleküler yapısı tam uyumlu olduğunda çalışabilirler.

Ekibin oluşturduğu yapı genellikle moleküllerdeki hidrojen atomlarına ve bu atomların diğer elementlerle hidrojen bağı oluşturmasına dayanıyor.

Daha öncesinde, araştırmacılar pozitif yüklü hidrojenin, hidrojen bağını yalnızca negatif yüklü elementlerle – oksijen, flor ve nitrojen gibi – oluşturabileceğini varsayıyorlardı.

Buluş; pozitif yüklü hidrojenin aynı zamanda pozitif yüklü fosfora bağlanabildiğini göstererek, atomik yüklerin nasıl çalıştığına dair tamamen yeni bir anlayışa temel oluşturuyor.

Prof. Henrik Kjaergaard; Journal of Physical Chemistry Letters ‘da yayınlanan çalışmada:

“Atomik yükün; küre şeklinde değişmez bir şey olduğu düşünülüyordu. Fakat bizim deneyimiz; aslında negatif olan atomların üzerinde pozitif yüklü küçük alanların olduğunu gösteriyor” diyor.

Makaleye ulaşmak için: http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jz502150d