Petrol Sızıntılarına Çevre Dostu ”Herding Agent” Çözümü!

Kimyager George John öncülüğündeki City College of New York’dan araştırmacılar, çevre dostu biyolojik olarak bozunabilen ve suya yayılan hafif ham petrolün temizlenmesinde kullanılabilecek yeni bir ma..

Kimyager George John öncülüğündeki City College of New York’dan araştırmacılar, çevre dostu biyolojik olarak bozunabilen ve suya yayılan hafif ham petrolün temizlenmesinde kullanılabilecek yeni bir madde geliştirdiler.

Bitki temelli küçük bir molekül olan ve deniz ortamında oldukça çok bulunabilen fitol’den türetilen yeni ”herding agent”, şu anda ham petrol temizlemede kullanılmakta olan kimyasalların yerini almaya aday.

City College’s Division of Science’da kimya profesörü olan John’a göre, şimdiye kadar bu görevi üstlenen stabil durumda kimyasallar biyolojik olarak bozunamıyorlardı. Bu sebeple denizlerde bu kimyasallar yıllarca kalıp deniz yaşamını olumsuz etkiliyorlardı.. John’a göre bu çalışmanın amacı ham petrol temizlemekte kullanılan silikon temelli polimerlere bir alternatif oluşturabilmekti.

Herding agent’lar yüzey aktif moleküllerdir ve sıvıya eklendikleri zaman, örneğin deniz suyuna eklendikleri zaman, yüzey gerilimini azaltırlar. Denize petrol sızıntısı olduğu durumlarda bu maddeler sızıntının olduğu bölgeye eklendiklerinde, petrolü yoğunlaştırırlar ya da sızan petrolü bir araya getirerek yakılmayalarını, toplanmalarını kolaylaştırırlar.

Araştırmacılardan CCNY’s Benjamin Levich Institute for Physico-Chemical Hydrodynamics’de kimya mühendisliği bölümünde profesör Charles Maldarelli’ye göre:  ‘’ Arayüzey davranışının anlaşılması, yeni nesil çevre dostu herding agentların geliştirilmesinde büyük önem taşıyor.’’  John’un araştırma takımında ayrıca Royal Society of Chemistry’de postdoktora öğrencisi Deeksha Gupta da bulunuyor.

City College of New York. (2015, June 27). Eco-friendly oil spill solution developed. ScienceDaily. Retrieved July 1, 2015 from www.sciencedaily.com/releases/2015/06/150627081212.htm