Kanabinoidler Kanserli Hücreleri Öldürebiliyor

ABD, Kenevir Bitkisinin Kanser Hücrelerini Öldürdüğünü Kabul Mü Ediyor? Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti tarafından görevlendirilen bir grup araştırmacı farkında olmayarak, kenevirin (Cannabis) fi..

ABD, Kenevir Bitkisinin Kanser Hücrelerini Öldürdüğünü Kabul Mü Ediyor?

Amerika Birleşik Devletleri Hükümeti tarafından görevlendirilen bir grup araştırmacı farkında olmayarak, kenevirin (Cannabis) fiilen kanser hücrelerini öldürebileceği sonucuna ulaştı.

St. George’s University of London’ dan bir ekip ile yapılan araştırmaya göre,  hint keneviri bitkisinde doğal olarak bulunan ve tetrahidrokanabinol adı verilen analjezik madde ile kanabidiol olarak bilinen antiemetik maddenin kanser hücrelerini güçsüzleştirdiği ve onları radyasyon tedavisi için daha duyarlı hale getirdiği saptandı.

2014 yılında Medical Journal Molecular Cancer Therapies bülteninde yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, kanabinoidler’in (kenevirin  etken maddelerine verilen isim) radyasyon terapisi ile birlikte kullanıldığı beyin kanserinin ölümcül tiplerinde ‘’belirgin küçülmeler’’ gözlemlendi.

Araştırmaya öncülük eden Dr. Wai Liu, verdiği demeçte: ‘’Bizler kanabinoidler’in en agresif kanser tiplerinden birinin tedavisinde pay sahibi olabileceğini gösterdik’.’, diyor ve ekliyor: ‘’ Bu durum, beyin tümörlerinin üstesinden gelmemize ve daha fazla hayat kurtarmamıza olanak tanıyabilir.’’

Ulusal Madde Bağımlılığı Enstitüsü’nün raporunda  ise,  son zamanlarda yapılan hayvan deneylerinden yola çıkılarak  marihuananın  belirli kanser hücrelerini öldürebildiği ve diğer bazı kanser hücrelerininde boyutlarının küçülmesini sağlayabildiği üzerinde duruluyor. Konu ile ilgili olarak aynı raporda, hayvanlarla ilgili bir çalışmanın kanıtı olarak, bütün bir marihuana bitkisinden elde edilen ekstrenin (esas-öz)  beyin tümörlerinin en tehlikeli tiplerinden birini küçültebildiği ileri sürülüyor. Fareler ile ilgili bir araştırma, bahsi geçen bu ekstrelerin radyasyon tedavisi ile birlikte kullanıldığında, radyasyon tedavisinin kanser hücreleri üzerindeki öldürücü etkisini arttırdığını gösterdi, şeklinde bir açıklama ayrıca yer alıyor.

Hepimizin farkında olduğu gibi,  marihuana  ülkeler arası geçişi ve üretimleri  sürekli olarak kontrol edilen bir bitkidir. Hükümetlerin, bu doğrultuda  marihuanayı madde bağımlılığı açısından yüksek potansiyelli olarak sınıflandırıp, tıbbi olarak kullanılmasını kabul etmediklerini belirtmekte fayda var.

Kaynak: ”The US Government FINALLY Admits Cannabis Kills Cancer Cells.” Retrieved From http://higherperspectives.com/cannabis-kills-cancer/