Çevrimiçi Oyunlar Okul Performansını Nasıl Etkiliyor?

Genellikle çevrimiçi (online) oyunlar oynamanın, okul performansını düşürebileceği düşünülür. Bu sebeple de birçok ebeveyn, çocuklarını bu oyunlardan uzak tutmaya çalışır. Tabii ki her ne kadar uzak t..
Görsel Telif:

Genellikle çevrimiçi (online) oyunlar oynamanın, okul performansını düşürebileceği düşünülür. Bu sebeple de birçok ebeveyn, çocuklarını bu oyunlardan uzak tutmaya çalışır. Tabii ki her ne kadar uzak tutmaya çalışsalar da ailelerin çoğunun bu konuda başarısız olduğu da ortadadır. Fakat yeni yapılan bir araştırmaya göre; eğer çocuklarınızın çevrimiçi oyunları bırakmasını sağlayamıyorsanız, endişelenmenize gerek yok.

Avustralya Melbourne’deki RMIT University’de yapılan yeni bir araştırmaya göre; düzenli şekilde çevrimiçi oyunlar oynayan ergenlik çağındaki bireyler, okul performanslarını iyileştirmeye daha yatkın oluyorlar. Burada kastedilenin, günün büyük bölümünü online oyunlar oynayarak geçiren öğrenciler değil de gününün yalnızca belirli saatlerinde ve okulunu aksatmayacak şekilde online oyunlar oynayan öğrenciler olduğunun altını çizelim.

Yine araştırmaya göre; Facebook ya da sohbet sitelerinde her gün vakit geçiren öğrencilerin  matematik, okuma ve bilim derslerinde başarısız olma ihtimalleri de artıyor.

RMIT University’de yardımcı doçent olan Alberto Posso, uluslar arası geçerliliğe sahip bir öğrenci değerlendirme programının sonuçlarının analizi üzerinden bu verilere ulaştı.

Uluslar arası geçerliliği olan bu test, ülkemizdeki öğrencilerin çoğunlukla başarısız oldukları PISA. Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı tanımıyla: ”Açılımı “Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı” olan PISA, Ekonomik İş birliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırma projesidir.

Araştırma kapsamında da, PISA testi uygulanmış 12.000’den fazla Avustralyalı 15 yaşındaki gencin matematik, okuma ve bilim sonuçları incelendi. Ayrıca bu öğrencilerin çevrimiçi aktivitelerinin de verileri toplandı.

Posso’ya göre; çevrimiçi video oyunları oynamak, öğrencilerin okulda öğrendikleri yeteneklerini keskinleştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı oluyor. Araştırmanın verileri de bu önermeyi doğruluyor. Neredeyse her gün çevrimiçi video oyunları oynayan gençler, matematikte ortalamadan 15 puan ve bilimde de ortalamadan 17 puan fazla skor alıyorlar.

Posso’ya göre; çevrimiçi oyunların bir sonraki seviyeye geçmeniz amacıyla sunduğu bulmacaları çözmek için, matematik, bilim ve okuma yeteneklerine ihtiyacınız var. Passo, öğretmenlerin de bu video oyunlarını öğrenme süreçlerine dahil etmesi gerektiğini düşünüyor. Tabii ki bu oyunların şiddet içermemesi oldukça önemli.

Yapılan araştırmanın sosyal medya bölümünün de oldukça ilginç sonuçları var. Araştırmaya göre; her gün Facebook ya da başka sohbet ve paylaşım sitelerini kullanan öğrenciler, sosyal medyayı ve sohbet sitelerini hiç kullanmayanlara göre matematikte ortalama 20 puan daha az skor alıyorlar.

Bu veriler hem sosyal medya kullanımının öğrencileri derslerinden uzaklaştırdığını hem de derslerde başarısız olan öğrencilerin sosyal medyayı daha aktif kullanarak sosyalleştiklerini gösteriyor olabilir. Her iki durumda da öğretmenlerin sosyal medyayı öğrencilerin derse olan ilgilerini artıracak şekilde kullanmasının öneminin arttığını söyleyebiliriz.

Passo’ya göre; çocukların okul başarılarını azaltan diğer faktörleri de göz ardı etmemek gerekiyor. Bu faktörlerden belki de en önemlisi devamsızlık yapmak ve ders kaçırmak. Çünkü derslere girmeyen öğrencilerin notları, diğer bütün öğrencilerinkinden genel olarak daha kötü oluyor. Başarısızlığı tetikleyen bir diğer faktör de azınlık olmak. Bu faktörün ülkemizde de göz ardı edildiğini söylemek mümkün. Yapılan araştırmalara göre; eğer bir öğrenci, ülkedeki hem dil hem de etnik köken açısından azınlık gruplardan birisine dahil ise ortalamanın altında bir başarıya sahip olma ihtimali artıyor.


İlgili Makale:  ALBERTO POSSO. Internet Usage and Educational Outcomes Among 15 – Year – Old Australian StudentsInternational Journal of Communication, August 2016

Bu yazı, RMIT University tarafından sağlanan içerikten derlenmiştir.

Üst görsel: http://www.jeux2filles.fr/blog/meilleurs-jeux-videos-pour-les.html


Etiket
  • Projelerimizde bize destek olmak ister misiniz?
  • Dilediğiniz miktarda aylık veya tek seferlik bağış yapabilirsiniz.
  • Destek Ol
Yorum Yap (1 )

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

  • Greenn Zalore 20 Ağustos 2016 - 22:08
  • Facebook kullananlarının %80i kim ne yapmış dedikodu peşindeler. Ve dedikodu peşinde olan insanlarında mantık ve bilimsel yönleri (IQ larıda) zayıflar. Ve tabi geçenlerde bi makalede yayınlanan retweetin beyne aşırı yükleme yapıp hafızaya sorun yarattığı olayıda var.

Bunlar da ilginizi çekebilir

Bağış Yap, Destek Ol!
Projelerimizde bize destek olmak isterseniz,
Patreon üzerinden
bütçenizi zorlamayacak şekilde aylık veya tek seferlik bağışta bulunabilirsiniz.
E-Bülten Üyeliği
Duyurulardan e-posta ile
haberdar olmak istiyorum.
Reklam Reklam Ver
Arşiv