10 Nanometre Çapında Nanokolye Üretildi

Bilim insanları yeni bir kolye ürettiler fakat bu kolye bildiklerimizden biraz farklı, çünkü o kadar küçük ki sanki bir virüsün kullanması için tasarlanmış. Nano boyutlardaki bu kolyeler, tıpkı standa..

Nano boyutlardaki bu kolyeler, tıpkı standart boylardaki kolyeler gibi değişik durumlar için ihtiyaca göre düzenlenebilme özelliği taşıyorlar. Bilim insanları tarafından nanokolyenin bu özelliği, kolye üzerindeki disk şeklinde boncukların götürülmesiyle zincirlerin özelliklerinin kontrol edilerek, elektronik ya da manyetik cihazlar için potansiyel materyaller, kimyasal sensorlar ya da katalizörler üretilmesi yoluyla kullanılabiliyor.

Nanokolyelerin biçimlendirilmesi aşamasında ise, bilim insanları polimer string üzerinde şekerin halkalı moleküllerine nanoiplik geçirdiler. Bu yöntemle nanoparçacık bilyeler için bir kalıp görevi gören kordon üzerinde yıldız benzeri(starlike) yapı oluşturdular. Araştırmacılar daha sonra elektron mikroskobu kullanarak yaptıkları kolyeyi yukarıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi görselleştirdiler.

Science Advances’da yayımlanan makaleye göre boncuklar yaklaşık olarak 10 nanometre çapındalar ve kordon üzerinde düzenli uzaklıklarda duruyorlar. Bu nanokolye üretilmiş ilk nano boyutlardaki kolye değil, fakat üretilmesinde izlenen süreç bu ve benzeri nanomateryallerin sentezlenmelerinde daha genel ve kontrol edilebilir bir yöntem sunuyor.

Kaynak: A necklace fit for a virus”,Sciencemag.org, 26Mart2015, <