Zeytinyağı Bileşiği Kanseri Dakikalar İçinde Öldürüyor

Saf sızma zeytinyağındaki bir bileşim madddesi insanda sağlıklı hücrelere zarar vermeden çeşitli kanser hücrelerini öldürüyor. Bilim insanları oleocanthal denilen ve saf sızma zeytinyağında bulunan fe..

Bilim insanları oleocanthal denilen ve saf sızma zeytinyağında bulunan fenollü bir kimyasal bileşiğin bazı kanser hücrelerini öldürdüğünü biliyorlardı ancak tam olarak nasıl öldürdüğünü bilmiyorlardı. Araştırmacılar; bileşiğin, programlı hücre ölümlerini (apoptoz)  başlatan kanser hücrelerindeki anahtar proteinleri hedefliyor olabileceğini düşünüyorlardı ve hipotezlerini test etmeye karar verdiler.

Araştırma Molecular and Cellular Oncology ‘de yayınlandı.

30 Dakikada Ölüm

Oleocanthal bileşiği kanser hücrelerine uygulandıktan sonra, araştırmacılar kanser hücrelerinin 30 dakika-1 saat gibi bir zamanda çok hızlı şekilde öldüklerini gözlemlediler. Programlı hücre ölümleri 16 ve 24 saat arasında bir zaman alır, dolayısıyla bilim insanları kanser hücrelerinin bozulması ve ölümlerine sebep olan başka bir şeyin var olduğunu farkettiler.

Ve netice itibariyle de kanser hücrelerinin kendi enzimleri tarafından öldürüldüğünü keşfettiler. Oleocanthal kanser hücrelerindeki hücre atıklarının depolandığı kesecikleri deliyordu, yani hücrelerin “çöp kutularını” ya da “geri dönüşüm merkezlerini”.

Lizozom olarak bilinen bu kesecikler kanser hücrelerinde sağlıklı hücrelere kıyasla daha geniştirler ve fazlaca atık içerirler. Bu keseciklerden birisini açarsanız hücre içerisinde neredeyse büyük bir faciaya sebep olursunuz.

Daha iyisi ise; bu bileşik sağlıklı hücrelere zarar vermiyor, yalnızca yaşam döngülerini geçici bir süreliğine durduruyor ya da onları kısa bir süreliğine “uyutuyor.” Bir gün sonra sağlıklı hücreler tekrar yaşam döngülerine geri dönüyorlar.

Araştırmacılar bir sonraki aşama olarak da kanserli hücrelerin oleocanthal bileşiğine kanserli olmayan hücrelere göre neden daha hassas olduklarını araştıracaklar.

[su_spacer]