Yeni Nesil Akıllı Telefonlar Fotoğrafı Çekilen Nesnenin Kimyasal İçeriğini Gösterecek

Fotoğrafını ya da videosunu çektiğiniz bir şeyin kimyasal bileşimi hakkında anlık bir bilgilendirmeye sahip olacağınızı düşünün. Normalin üzerinde bir fiyatla sipariş ettiğiniz bir içkinin aslında ne ..

Fotoğrafını ya da videosunu çektiğiniz bir şeyin kimyasal bileşimi hakkında anlık bir bilgilendirmeye sahip olacağınızı düşünün. Normalin üzerinde bir fiyatla sipariş ettiğiniz bir içkinin aslında ne kadar alkol içerdiğini ya da marketten satın aldığınız bir meyvenin böcek ilacıyla kaplı olup olmadığını bilmek istersiniz değil mi?

O halde müjdeli haberi verelim, ufukta böyle bir kamera gözüküyor. Tel Aviv University’den elektrik mühendisleri; bir objenin ya da içeceğin kimyasal içeriğini bir fotoğraf ya da video ile saptayabilecek ve akıllı telefonlarda kullanılabilecek bir cihaz icat ettiler.

Kameranın birinci nesil gösterimi

Hiper-spektral görüntüleme; insanların farklı türdeki maddelerin kimyasal özelliklerini göremediği ışık frekanslarında tarama yapar.

Uyduların topraktaki suyu ve besin öğelerini saptamak için, çiftçilerin ekinlerinin durumunu görebilmek için ya da maden aramalarında yer altındaki mineral ve gaz depozitlerinin yerini saptamak için bu tipte bir görüntüleme teknolojisi kullanılıyor.

Bu tipte bir kimyasal duyarlılık aynı zamanda büyük ve daha sofistike kameralarda da kullanılmıştı, ancak ekip, kendi icatlarının ilk kez akıllı telefonlara yerleştirilebilecek bir özellikte olduğunu söylüyor. Bu yeni icadın optik bileşeni; içerdiği mikroişlemciler ve sensörler gibi diğer bileşenleri sayesinde çok küçük makinelerle ilişkilendirilebilen MEMS (Mikro-Elektro-Mekanik-Sistemler) teknolojisine dayanıyor.

Ekip seri üretime uygun olan icatlarının standart bütün akıllı telefon kameralarıyla uyumlu olduğunu söylüyor.

Ekip üyesi David Mendlovic; hiper-spektral görüntülemenin tüketici elektroniği, otomobil endüstrisi, biyoteknoloji ve yaşam alanı güvenliği teknolojisinde  önemli bir role sahip olacağını söylüyor.

Bu yeni yaklaşım teoride kulağa hoş geliyor ancak, ekibin çok geniş bir çapta değişik kimyasalların hiperspektral işaretlerini içeren bir veritabanı oluşturmaları gerekiyor.

Kimyasal işaretleri içeren bir veritabanı ile, araştırmacılar görüntülerden bilgi elde edebilir ve söz konusu nesnenin içerdiği kimyasalı mevcut verilerle eşleştirebilirler.

1- Tel Aviv University, https://www.aftau.org/news-page-computers–technology?=&storyid4702=2183&ncs4702=3