Renkli Güneş Enerjisi Sistemleri Üretildi!

Solar enerji hücreleri, alternatif enerji kaynağı olarak oldukça önemli bir yere sahip. Yeni yapılan bir araştırmada bilim insanları, kimine göre estetik olmadığı iddia edilen bu solar enerji hücreler..

Solar enerji hücreleri, alternatif enerji kaynağı olarak oldukça önemli bir yere sahip. Yeni yapılan bir araştırmada bilim insanları, kimine göre estetik olmadığı iddia edilen bu solar enerji hücrelerini daha estetik bir hale getirmeye çalıştılar. Nano Letters’da yayınlanan makalede araştırmacılar, solar hücrelerin verimlerini fazla kaybetmeden gökkuşağı renklerini yansıtabilecek şekilde üretilebildiğini duyurdular.

Bunun ne önemi var diye düşünebilirsiniz. Fakat, son zamanlarda dünyada oldukça yaygınlaşan estetik kaygıları, bilim insanlarını alternatif enerjileri daha da yaygınlaştırmak için kullanmaya sevkediyor. Toplumların artık bir ürünü kullanırken işlevinin yanı sıra, belki de işleviyle aynı oranda dikkat ettiği ürünün dış görünüşü, yaygınlaştırılmak istenen ürünlerin pazar payını arttırıyor.

Bilim insanları renkli solar enerji hücrelerini üretirken, ışıkla etkileşime giren katmanlarda, çoğunlukla cam optik fiberleri yapmakta kullanılan silikon dioksiti ve güneş losyonlarında genellikle zararlı ultraviyole ışınları engellemek için kullanılan titanyum dioksiti kullandılar.

Daha sonra, ışığı kullanmamıza yarayan perovskit katmanını fotonik kristalin üzerine yerleştirdiler. Fotonik kristalin ışığı yansıtması ve perovskit katmanın ışığı soğurmasının kombinasyonu olarak da renkler açığa çıktı. Bilim insanları ayrıca birçok rengin elde edilebilmesi için de silikon ve titanyum bileşiklerinin katmanlarının kalınlığını değiştirme yöntemini kullandılar. Bu katmanların kalınlığına göre, solar hücrenin yansıttığı ışıkların da renkleri değiştirilebiliyordu.

Geleneksel solar hücreler ışığı %25 verimle kullanabiliyorken, renkli solar hücrelerde bu oran %9 olarak açıklandı. Fakat yazının başında da belirttiğim gibi buradaki esas amaç insanların solar hücrelere olan ilgisini arttırıp, alternatif enerjilerin kullanımını yaygınlaştırmak.

Makale: DOI: 10.1021/nl504349z