• Uzay
  • 22 Kasım 2014

NASA: Europa’da Yaşam Olabilir!

[su_spacer]Bilim insanları NASA’nın elindeki, Jupiter’in buz kaplı uydusu Europa ’yı en iyi gösteren fotoğrafı düzenlediler.  Renkli görüntülerin mozaiği 1990’ların sonlarına doğru NASA’nın Galileo uz..

[su_spacer]Bilim insanları NASA’nın elindeki, Jupiter’in buz kaplı uydusu Europa ’yı en iyi gösteren fotoğrafı düzenlediler.  Renkli görüntülerin mozaiği 1990’ların sonlarına doğru NASA’nın Galileo uzay aracı tarafından elde edilmişti. Ayrıca yayınlanan bununla beraber NASA, ilk kez modern fotoğraf işleme teknikleriyle üretilen bir fotoğraf versiyonunu da yayınlamış oldu.

Europa ’nın bu görüntüsü, uydunun yüzeyinin büyük bir bölümünü renkli ve yüksek çözünürlükte göstermesiyle dikkat çekiyor.

2001 de yayınlanan düşük çözünürlüklü versiyonundaki görüntüye göre renkler fazlasıyla arttırılmış. Yeni fotoğraf, insan gözünün görebileceği görüntüye baya bir yakın. Bu zamana kadar uzay fotoğrafçılığının hayranları, halka açık fotoğraflardan kendi versiyonlarını üretmişlerdi fakat NASA ilk defa kendi yorumlamasını paylaşıyor.

Fotoğrafta uydunun parlak buz kabuğunun içerisinde uzun, eğimli ve düz kırıklar göze çarpıyor. Bilim insanları bu kırmızımsı kahverengi kırıkların ve diğer işaretlerin Europa ’nın jeolojik tarihi ve buz katmanının altında olduğu tahmin edilen geniş çaplı okyanusun kimyası hakkında ipuçları içerip içermediğini bulmakta kararlılar.

İşlenmiş fotoğrafa ek olarak yayınlanan video da, bu okyanuslar dünyasına benzeyen uydunun gelecek keşifler için neden öncelik taşıdığını da detaylandırıyor.

Belki de Europa ’nın buz katmanı altında saklanan yer , solar sistemimizdeki Dünya benzeri yaşam kurulabilecek en uygun alanı vadediyor olabilir. Galileo görevinin en önemli bulgularından birisi de, yeraltı denizinin tuzlu suyu ile sert deniz yüzeyinin etkileşim halinde olduğunun güçlü kanıtlarıydı. Okyanusla deniz kabuğu arasındaki bu etkileşim belki de basit yaşam formları oluşturmaya yetecek kimyasal enerjiyi sağlıyor olabilir.

Galileo görevi NASA’nın California Pasadena’daki Jet Propulsion laboratuvarında yönetildi. JPL aynı zamanda California Teknoloji Enstitüsünün bir departmanı.

[su_youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=qufg4_WADFU” width=”800″]http://www.youtube.com/watch?v=wqExe69CEg8[/su_youtube]