Kuyruklu Yıldız Lovejoy’un Şölenine Hazır Olun !

[su_spacer]Parlak yeşil renkteki kuyruklu yıldız Dünya’ya en yakın mesafesine geliyor ve amatör gökbilimcilere hayatları boyunca ancak bir defaya mahsus görebilecekleri görüntülerden birisini su..

[su_spacer]Parlak yeşil renkteki kuyruklu yıldız Dünya’ya en yakın mesafesine geliyor ve amatör gökbilimcilere hayatları boyunca ancak bir defaya mahsus görebilecekleri görüntülerden birisini sunacak, çünkü bir sonraki yaklaşım 8000 yıl sonra meydana gelecek.

Kuyruklu yıldız Lovejoy, bulutsuz bir gecede çıplak gözle görülebilecek kadar yeteri parlaklıktadır. Küçük bir teleskop ya da bir dürbün aracılığıyla hafif parlak mavi-yeşil bir top gibi görülebilir.

Tıpkı diğer kuyruklu yıldızlar gibi Lovejoy da büyük bir buz parçasıdır ve tozlar saçarak güneş etrafında döner. Lovejoy; “uzun ömürlü” ( güneş sisteminde kenar kısımlardaki seyahatinin uzun süreli olmasından kaynaklı bu ismi almıştır) kuyruklu yıldız ailesindendir.

Yıldız; güneş sistemimize en son 11.500 yıl önce girmişti ve bir sonraki geçişinin 8.000 yıl içerisinde olması bekleniyor.

Çarşamba gecesi kuyruklu yıldız Dünya’ya en yakın konumuna gelecek fakat endişelenmeyin yaklaşık 2 hafta boyunca da eğer hava açık olursa kolaylıkla görülebilecek.

Pek çok insan bu görüntüyü fotoğraflamak isteyecektir. İyi bir fotoğraf karesi elde edebilmek için fotoğraf çekmeyi düşünen okurlarımıza önerimiz; telelens kullanmalarıdır.

Kuyruklu yıldız Avustrasyalı amatör gökbilimci Terry Lovejoy tarafından keşfedildi.

Lovejoy’un buz çekirdeğinin 3-5 km genişliğe sahip olduğu tahmin ediliyor. Fakat yıldızın görünür kısmı ya da kuyruğu geniş bir gaz bulutundan oluşuyor ve yaklaşık 700.000 km  genişliğinde.

Yıldızın yeşil rengi; kuyruğunda bulunan ve güneşin ultraviyole ışınlarına maruz kaldığında floresan ışığı yayan diatomik karbon moleküllerinden oluşuyor.

[su_spacer]