Küresel Isınma Mağduru Kutup Ayıları Göç Ediyor!

Deniz buzları yok olmaya başladığından, kutup ayıları da artık göç halindeler. Yeni yapılan bir araştırmada, kutup ayılarının geçtiğimiz 20 yıl içerisinde nereye göç ettikleri incelendi. Araştırmacıla..

Araştırmacılar yaptıkları çalışmada, 1980 li yıllardan bu yana kuzey kutup bölgesinde bilim insanları tarafından incelenen ya da avcılar tarafından öldürülen yaklaşık 3000 kutup ayısının doku ve kıl örneklerini topladılar.

DNA analizleri değişik bölgelerden kutup ayılarının birbirleriyle farklı genetik altyapıya sahip olduğunu gösteriyordu. Bu değişik genetik altyapılar sayesinde bilim insanları popülasyonun göçlerle beraber genetik anlamda nasıl bir değişime uğradığını da takip etme fırsatı buldular.

PLOS ONE dergisinde yayınlanan çalışmaya göre; geçtiğimiz 20 yılda, güney Kanada ve doğu kutup havzalarından kutup ayıları, bütün yıl boyunca deniz buzullarının bulunabildiği kuzeye göç ediyorlardı.

Kanada takım adalarının kuzey bölgeleri bilim insanlarına göre buzun en geç eriyeceği bölgelerden birisi olduğundan şimdilik küresel ısınmadan mağdur olan hayvanların göç durağı olmuş durumda. Fakat bu son bölge de kaybedildiği zaman bu hayvanların gidecek başka bir yeri kalmayacak.

Referans