Korkutulmuş farelerin bağışıklık hücreleri sünepelere yarıyor

Kapak Görseli :  SEAN DREILINGER/FLICKR (CC BY-NC-SA 2.0) Neredeyse herkes tarafından bilinen bir gerçek var ki; stress, gerginlikler ve anksiyete bağışıklık sisteminde bozukluklara sebep olabiliyor. ..

Kapak Görseli :  SEAN DREILINGER/FLICKR (CC BY-NC-SA 2.0)
Neredeyse herkes tarafından bilinen bir gerçek var ki; stress, gerginlikler ve anksiyete bağışıklık sisteminde bozukluklara sebep olabiliyor. Bu yüzdendir ki çoğu insan yoğun sınav dönemlerinde veya uzun yolculuklardan hemen önce rahatsızlanabiliyor hatta hastalanabiliyor.

Yakın zamanda yayımlanan bir araştırmaya göre ise, sonuçlar farklı bir kanalı gösteriyor. -Strese maruz kalmış bağışıklık sistemleri, sünepe fareleri gençleştirip enerjilerini yenileme işlevi görebiliyor.

Bilim insanları adaptif bağışıklık sistemi hücrelerini -bağışıklık sisteminin istilacıları yani mikropları ” öğren ve hatırla ” tekniğiyle tanıyan alt grubu- kafesteki diğer arkadaşları tarafından zorbalığa uğrayan ve doğal olarak stres birikimi olan farelerden çıkarttılar.  Daha sonra bu hücreleri  bağışıklık yetmezliği olan farelere enjekte ettiler.

Transfüzyondan sonra alıcı farelerde ciddi bir cesaret artışı gözlemlendi, daha aktif daha enerjik ve uygun potansiyel eş aramak için daha istekli hale geldiler.  New Scientist‘in raporuna göre; farelerdeki bir genetik soyu tertemiz eden bu hücreler bize stresin adaptif bağışıklığı uyararak faydalı bir rol alabileceğini gösteriyor.

Referans : Sciencemag