Konjenital Melanositik Nevus Kanseri Tedavisinde Büyük Gelişme

Konjenital Melanositik Nevus Kanseri Tedavisinde Büyük Gelişme   Cumming Tıp Fakültesi’nin araştırmacıları çocukluk döneminde görülen nadir bir kanser türü olan “Nörokutanöz Melanositozis (NCM) k..

Konjenital Melanositik Nevus Kanseri Tedavisinde Büyük Gelişme

Cumming Tıp Fakültesi’nin araştırmacıları çocukluk döneminde görülen nadir bir kanser türü olan “Nörokutanöz Melanositozis (NCM) kanseri” ile ilgili önemli bulgular keşfetti. Bu kanser türü beyinde ve deride melanin üreten hücrelerin aşırı büyümesinden kaynaklanıyor. Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre şu anda nüfusun %1’i konjenital melanositik nevus ile doğuyor. Kemoterapi ya da radyasyon teknikleri ise bu kanserin tedavisinde etkili değil.

Dr.Aru Narendran ve Dr.Ronald Anderson’un başında bulunduğu araştırma ekibinin yürüttüğü bu çalışmada, hastaların tümör hücrelerini hayvan modellerde büyütülerek moleküler analizinin yapılması ile potansiyel ilaç hedefleri belirlendi. Alberta Çocuk Hastanesi Araştırma Enstitüsü(ACHRI) ve Southern Alberta Kanser Araştırma Enstitüsü(SACRI)’nde görevli Dr.Narendran ve Dr.Anderson’ın yaptıkları bu çalışma Neuro-Oncology dergisinde yayınlandı. Dr.Narendan ve Dr.Anderson çalışmalarının önemini şu cümleyle belirtti: “Bu araştırma bize nadir görülen ve geçmişte üzerinde yeterince çalışma yapılmamış kanserlerin dahi biyolojisinin anlaşılabileceğini göstermesi açısından önemli. Bu çalışma sonucunda elde edilen bilgiler NCM kanserinde etkili tedavi yöntemlerinin bulunması için önemli bir basamak.”