Karanlıkta Parlayan Mantarlar!

Resimde gördüğünüz karanlıkta parlayan mantarlar 1960’lı yılların black-light posterlerini çağrıştırabilir, fakat parlak fungiler  Neonothopanus gardneri Brezilya ormanlarındaki palmiye ağaçları..

Resimde gördüğünüz karanlıkta parlayan mantarlar 1960’lı yılların black-light posterlerini çağrıştırabilir, fakat parlak fungiler  Neonothopanus gardneri Brezilya ormanlarındaki palmiye ağaçlarının dibinde yetişiyorlar. Bu sihirli mantarlar, aslında ışıklarını kendi açılarından iyi bir amaç için kullanıyorlar.Current Biology‘de yayınlanan araştırmaya göre, ışıkları sayesinde böcekleri kendine çeken bu mantarlar, böcekler sayesinde sporlarını yayıyorlar.

Araştırmacılar, mantarın karanlıkta parlamasının amacının böcekleri çekip çekmemek olduğunu doğrulamak için, plastik mantar tuzakları ağaçların diplerine yerleştirdiler ve bazı plastik mantarların gerçeğini andırması için de yeşil LED ışıklar kullandılar. 5 gecenin sonunda tuzak mantarlara gelen haşere ziyaretçilerin sayısını hesaplayan bilim insanları, LED ışıkla aydınlatılan mantarlara çok daha fazla haşere geldiğini saptadılar. Karanlık mantar tuzaklarda toplam 12 haşere bulunurken, parlak mantarların tuzağına toplam 42 haşere toplanmıştı.

Araştırmanın laboratuvar kısmında ise bilim insanları, mantarların sadece karanlıkta parlayarak günlük bir ritmi takip ettiklerini buldular. Büyük ihtimalle enerji korunumu tedbiri olan bu ritim aynı zamanda mantarların parlamalarının bir amaca hizmet ettiğinin de başka bir göstergesi.

KaynakEmily Conover, ”Glowing mushroom attracts insects”, http://news.sciencemag.org/biology/2015/03/glowing-mushroom-attracts-insects, reached at 20.03.2015 00:27