Gürkan Akçay
Fizikteki en büyük gizem nedir?

Bu soruyu hangi teorik fizikçiye sorarsanız sorun, eğer cevabı; "Kuantum Yerçekimi" ve "Karanlık Bölge" dışında bir şey olursa şaşırın. "Genel Görelilik ve Kuantum Teoriyi nasıl uzlaştırırız?" "Karanlık Madde nedir?" "Karanlık Enerji nedir?" gibi sorular birçok fizikçinin gece geç saatlere kadar uykusuz kalmalarına sebep olan sorulardır. Bu sorulara verilebilecek cevaplar çoğaltılabilir ancak hepsi de tatmin edici bir açıklama sağlama noktasında şimdilik yetersizdirler.

Küba'daki Jose Varona Üniversitesi Fizik ve Elektronik Bölümü'nde lisans eğitimini tamamlamış ve şuan Botswana'daki McConnell College Fizik Bölümü'ne geçiş yapan Lic. Stuart Marongwe; ortaya attığı Kuantum Yerçekimi'ne dair öz-tutarlılığa sahip bir teori ile Karanlık Bölge'ye dair açıklama getiriyor ve söz konusu teorisi mevcut gözlemlerle de uyuşuyor.

Teori; Kuantum Teorisi ile Genel Görelilik arasında bir bağ kurması bakımından Nexus olarak biliniyor. Bu bağ Nexus graviton formunda ortaya çıkıyor. Nexus gravitonu, Standart Model'de varsayılan gravitondan ayıran temel özellik; bu parçacık bir taşıyıcı parçacık değil, ondan ziyade; bölgesinde hapsettiği herhangi bir test parçacığının sürekli dönel bir hareket yapmasına sebep oluyor. Daha somut olması açısından; Nexus graviton; hücre biyolojisinde sitokineze (hücre bölünmesi) benzer bir süreçte diğerleriyle birleşen ve ayrılan bir vakum enerji küreciği olarak düşünülebilir.

Nexus graviton bir Karanlık Maddedir ve uzay-zaman teşkil eder. Yüksek enerjili graviton tarafından düşük enerjili graviton yayılımı yüksek enerjili gravitonda bir genişleme ile sonuçlanıyor, bu durum düşük enerji seviyesi olarak varsayılıyor. Teorinin açıklamasına göre; bu süreç Karanlık Enerji olarak ortaya çıkıyor ve uzay-zamanda gerçekleşiyor.

Makale; klasik Genel Görelilik'in doğasında var olan tekillikler olmaksızın Kara Deliklerin kuantum tanımını da içeren, fizikteki en kafa karıştırıcı sorulara bir parça ışık tutması açısından oldukça önemli. Makalede açıklanan çözümler şüphesiz yeni fiziğe doğru kapılar açacak.

Graviton: Günümüze kadar varlığı kanıtlanamamış, kütleçekim kuvvetini ilettiği varsayılan, sanal bir parçacıktır. Einstein'ın Genel Görelilik teorisinin önemli bir parçasıdır. Gravitonun varlığı etkileri sayesinde bilinmektedir fakat onu ölçmek ya da gözlemlemek şimdilik olanaksızdır.

Kapak Görsel: ESA / XMM-Newton / F. Gastaldello (INAF/IASF, Milano, Italy) / CFHTLS.
Çalışma Referansı: Stuart Marongwe. The Schwarzschild solution to the Nexus graviton field.International Journal of Geometric Methods in Modern Physics, 2015; 1550042 DOI: 10.1142/S0219887815500425