ETAN-BETA-SULTAM, Alkolün Yan etkilerini Azaltıyor

Alkolün yan etkilerini azaltan molekül “ etan-beta-sultam ”; Aşırı alkol tüketiminin yan etkilerini azaltmak için geliştirilen bu molekül Huddersfield Üniversitesi’nden Prof. Mike Page ve Dr. Karl Hem..

Alkolün yan etkilerini azaltan molekül “ etan-beta-sultam ”;

Aşırı alkol tüketiminin yan etkilerini azaltmak için geliştirilen bu molekül Huddersfield Üniversitesi’nden Prof. Mike Page ve Dr. Karl Hemming’in de yer aldığı bir grup araştırmacı tarafından test edildi. Molekülün Alzheimer ve beyinde hasar yaratan diğer nörolojik hastalıklar için de potansiyel bir çözüm olması söz konusu.

Prof. Page ve çalışma arkadaşalarının geliştirdiği bu molekülün ismi “ etan-beta-sultam ”. Louvain, Floransa, Huddersfield ve Londra’da bulunan üniversitelerdeki araştırmacılar tarafından yapılan çalışmada; yüksek miktarda alkole maruz kalan farelere “ etan-beta-sultam ” verildiğinde beyin hücresi kaybının ve aşırı alkol tüketimi sonrasında yaşanan enflamasyonların azaldığı tespit edildi. Bu semptomlar uzun süreli kullanımda, özellikle beyin gelişimi devam etmekte olan gençler üzerinde kalıcı hasara sebep oluyordu.

Konuyla ilgili Avrupa Birliği tarafından desteklenen 11 araştırma takımı “The Journal of Alcoholism and Drug Dependence” dergisinde çalışmaları ile ilgili şu açıklamaları paylaştı..

“Alkol; yer ve yön belirlemede rol alan beyin hücrelerine büyük hasar vermekte fakat alkol ve etan-beta-sultam kombinasyonunda bu zararın önüne geçilebildiğini görüyoruz.”

“Alkolün verdiği hasarlardan beyin kendisini gliyal hücreler yardımıyla korumakta, dolayısıyla aşırı alkol tüketiminde bu hücrelerin sayısında bir artış yaşanır. Fakat alkol ve bu molekül kombine edildiğinde bu hücrelerin sayısında azalma olduğunu tespit ettik.”

Şu an araştırma takımlarının molekül üzerinde çalışmaları devam etmekte. Molekülün ileride Alzheimer gibi beyin aktivite kaybından kaynaklanan hastalıkların tedavisinde kullanılması da öngörülüyor.

Prof. Page alkol tüketiminin yan etkilerini azaltmaya yönelik çalışmalarla ilgili açıklamalarını şu cümlesiyle sonlandırdı.

“Toplumda alkol tüketiminin her zaman olacağının kaçınılmaz bir gerçek olduğu kabul edilebildiği zaman, toplum tedavi arayışları konusunda daha duyarlı olacaktır”.

University of Huddersfield