Tüm öğrenciler kimyasal elementlerin periyodik cetveline aşinadır. Özellikle fen öğrencileri için bu aşinalık biraz daha farklı olmakla birlikte eğer biraz kafa yordularsa, muhtemelen basit bir sistem olduğunu düşünmüşlerdir: Elementleri düzenlemek için atom ağırlıklarından başka hangi yol kullanılabilirdi ki?

Ancak, periyodik cetvelin kökeni hiç de düşünüldüğü gibi basit değildir. Büyük miktarda parça parça ve çoğunlukla hatalı kimyasal ve fiziksel verinin istikrarlı bir sisteme sentezlenmesini gerektirmiştir. Bu nedenle pek çok akademisyen periyodik cetvelde düzenlenmiş elementleri kapsayan ilişkiler ağının çok derin doğasını belirtmek icin ona Periyodik Yasa demeyi tercih eder.
Antoine-Laurent de Lavoisier ve John Newlands gibi bilim insanları tarafından yapılmış olan keşiflerin üstüne yapmış olduğu katkılara rağmen Dmitri İvanoviç Mendeleev'in 1869 yılında duyurulan çalışması periyodik cetvelin son şekli olarak kabul edilmiştir.
Son şekli verilen periyodik cetvelde, evrende bulunan elementler atom numarasına yani çekirdeklerinde bulunan proton sayısına göre sıralanmıştır.

Bilimfili olarak bizlerde, her elementin atomlarının oluşum biçimini bir infografiğe çevirdik...