Dünya’ya En Yakın Yıldızsıda Süperkütleli Kara Delikler Bulundu

University of Oklahoma’dan bir astrofizikçi ve Çin’li araştırma ortağı Dünya’ya en yakın kuasar olan Markarian 231‘in merkezinde iki adet süperkütleli kara delik olduğunu tespi..

University of Oklahoma’dan bir astrofizikçi ve Çin’li araştırma ortağı Dünya’ya en yakın kuasar olan Markarian 231‘in merkezinde iki adet süperkütleli kara delik olduğunu tespit etti. NASA’ya ait Hubble Space Telescope (Hubble Uzay Teleskobu) ile yapılan biri diğerine göre daha büyük olan iki kara deliğin keşfi, ikili kara deliklerin mümkün olduğunun bir kanıtı.

Keşif üzerinden yapılan varsayıma göre, bu iki süperkütleli dev kara delik, vahşi bir füzyon ile birbirleri ile birleşebilir.

Araştırmayı yürüten Xinyu Dai ve Youjun Lu , Mrk 231’in merkezinden yayılan ultraviyole radyasyonu (morötesi radyasyon) Hubble’ın yaptığı gözlemlerin verilerine dayanarak inceledi. Lu tarafından geliştirilen bir modeli galaksinin spektrumuna uygulayan araştırmacılar, Mrk 231’in içinde ikili bir kara delik sistemi olduğunu tespit etti.

Bilim dünyası gibi kaşifler de bu bulgudan son derece büyük bir heyecan duyuyor. Çünkü, Mrk 231’in içindeki ikili ve birbirine yakın kara delik sistemi, sadece varlığı ve yakınlığı ile değil, aynı zamanda evrenin genelinde yapılacak ‘ikili kara delikler‘ araştırmaları içinde nasıl bir ultraviyole ışık yayılımı baz alınacağının sistematik bir göstergesi durumunda.

Evrenin yapısı da diğer dev galaksiler veya galaksi kümeleri gibi daha küçük sistemlerin büyüklerini oluşturmak üzere birleşmeleri ile büyümektedir. İkili kara delik sistemi de, daha önce gerçekleşmiş bir galaksi birleşmesinin doğal bir sonucudur.

Zamanla, Dai ve Lu tarafından keşfedilen Mrk 231‘in içindeki kara delikler çarpışacak ve birleşerek tek süperkütleli kara delik içeren bir kuasar yaratacak. Kuasarlar, parlak bir merkezi alana sahip aktif galaksilerdir ve evrene kıyasla çok kısa bir geçmişe sahiplerdir.

Projenin sonuçları 14 Ağustos’ta The Astrophysical Journal’de yayımlandı.

Referans :  Chang-Shuo Yan, Youjun Lu, Xinyu Dai, Qingjuan Yu. A PROBABLE MILLI-PARSEC SUPERMASSIVE BINARY BLACK HOLE IN THE NEAREST QUASAR MRK 231. The Astrophysical Journal, 2015; 809 (2): 117 DOI: 10.1088/0004-637X/809/2/117