Çin’de yeni dinozor türü keşfedildi

Yeni keşfedilen dinozor türü, iyi korunmuş kuş benzeri kanatlara sahip olan keşfedilmiş en büyük tür olarak kayıtlara geçti.   Çin’de görev yapmakta olan paleontologlar, Jurasik Park fi..

Çin’de görev yapmakta olan paleontologlar, Jurasik Park filmleri ile ünlü olmuş Velosiraptor dinozorlarının yakın akrabasının fosil kalıntılarını ortaya çıkardı.

Kısa Kanatlar

Aynı ailede olan diğer dinozorlara göre kanatları daha kısa olan dinozor türü, çok katmanlı ve üst üste duran büyük tüylere sahipti.

Büyük tüylü dinozorlar daha önceden keşfedilmişti ancak hiç birinde buradaki kadar tüylü kalemlere benzeyen tüylerle kaplı kompleks kanat yapıları bulunmuyordu.

Yine daha önceki tüylü dinozorların vücutları çoğunlukla basit filamentler ile kaplıydı ve modern kuş tüylerinden çok kıl gibi görünüyordu.

Keşiften anlaşılana göre, kanatlı ve kompleks tüylere sahip dinozorlar daha önce sanılandan çok daha fazla tür çeşitliliğine sahipti.

Bütün fosil

Keşfedilen tür, Kretase döneminde çok yaygın olan tüylü etçiller ailesine ait ve 125 milyon yıl önce yaşadı. Neredeyse bütün halde bulunan iskelet Çin Jeoloji Bilimler Akademisi tarafından incelendi.

Bu yeni keşfedilen türe Zhenyuanlong suni adı verildi. Hesaplara göre ise bir buçuk metre uzunluğundaydı ve kanatları ile kuyruğu yoğun büyük tüyler ile kaplıydı.

Uçamayan dinozor

Kuş benzeri kanatlara sahip olmanın dışında, kuş çok büyük bir olasılıkla uçamıyordu veya en azından modern kuşlardaki kas gücü ile uçma metodunu kullanamıyordu denebilir.

Tür muhtemelen daha önce uçabilen atalarından evrimleşmişti ve kanatlarını gösteriş için kullanmaktaydı. Bunu aynı bugünkü tavuş kuşlarının tüylerini kullanması gibi düşünebiliriz.

Araştırma tüm detayları ile Scientific Reports’da yayımlandı.

Junchang Lü, Stephen L. Brusatte. A large, short-armed, winged dromaeosaurid (Dinosauria: Theropoda) from the Early Cretaceous of China and its implications for feather evolution. Scientific Reports, 2015; 5: 11775 DOI: 10.1038/srep11775