Baran Bozdağ
Böcekleri haşereleri yemek çok iştah açıcı gelmeyebilir. Ancak Penn State University Gıda Bilimleri Profesörü ve Institute of Food Technologists (IFT - Gıda Teknolojileri Enstitüsü) adına konuşmacı olan John Coupland'a göre, böcekler besinsel yararları ile ve her zaman geçerli alternatif protein kaynağı olarak hiç de göz ardı edilecek cinsten değil.

1- Protein Bakımından Zengin

Insects are a far more sustainable source of food than livestock or fish.Biftek %50 protein içerirken, bir cırcır böceği %65 protein içermektedir.

2- Diğer Besinler Açısından da Zengin

bocek-yemek-icin-7-sebep5-bilimfilicom Böcek proteinleri, çok iyi miktarda ve çeşitte amino asit içeriyor. Ayrıca vitaminler, mineraller ve doymamış yağ asitleri ve çoklu doymamış yağ asitleri bakımından da oldukça zengin.

3- Düşük Yağ Oranı

bocek-yemek-icin-7-sebep6-bilimfilicomBir çok böcek türünün porsiyonunda 5 gramdan daha az var. Bu miktar, zeytinyağlı diyet salata porsiyonlarından daha az yağ içerdiği anlamına gelir.

4 - Çevreye Zararı Yok

bocek-yemek-icin-7-sebep3-bilimfilicomBöcek üretimi daha çok tutulması gereken bir pratik, çünkü diğer hayvan üretimi pratikleri kadar büyük yetiştirme alanlarına ihtiyaç duymaz, beslemesi kolaydır, ve böcekler bir çok ağır şart altında kendi kendilerine yaşamlarını sürdürebilirler.

5 - Çeşitli şekillerde yenilebilir

Böcekler, kızartılabilir, haşlanabilir, az yağda kızartılabilir (roasted) , kavrulabilir, fırınlanabilir, bir miktar yağ ve tuzla pişirilebilir. Una karıştırılarak ekmek, kek , kurabiye ve kraker yapımında da kullanılabilir.

6- Verimli ve Bol

bocek-yemek-icin-7-sebep2-bilimfilicomDünya'nın bazı yerlerinde 300'den fazla böcek türü bulunmaktadır. Sanki herkes kendine uygun bir kaç lezzet bulabilir gibi geliyor.

7- Tadı Mükemmel

bocek-yemek-icin-7-sebep1-bilimfilicomBen bizzat yemedim, ama yiyenler böcek tadını karides ve tavuk arasında bir tada yakın son derece lezzetli olarak nitelendiriyor. Çekirgeler, karınca yumurtaları ve eşek arıları bir çok ülkede 'en lezzetli yemekler' arasında sayılıyor.

Referans : Institute of Food Technologists (IFT). "Seven reasons to eat insects." ScienceDaily. ScienceDaily, 9 June 2015. <www.sciencedaily.com/releases/2015/06/150609124315.htm>.