Bir Gezegene İsim Vermek İster misiniz? İşte Fırsat !

Her gün bir gök cismine isim verme şansı yakalayamazsınız değil mi? Fakat bugünlerde hepimiz için bir şans var. Astronomik nesnelere resmi isimlerini kazandıran profesyonel bir grup olan International..

Astronomik nesnelere resmi isimlerini kazandıran profesyonel bir grup olan International Astronomical Union (IAU); NameExoWorlds yarışmasının final raundunu açtı. Bu fırsat ile ilk defa halka; Güneş Sistemimiz dışındaki gezegenlere ve yıldızlara isim verebilme şansı tanındı.

Oylamaya sunulan isimler; 45 ülkeden dünyaca ünlü astronomi kulüpleri ve kâr amacı gütmeyen kuruluşların önerdiği isimlerden oluşuyor. 14 yıldız ve 32 dış gezegen içeren 20 gezegen sistemi isimlendirilmeyi bekliyor.

Önerilen isimler ise; mitler ve efsanelerden gelen isimler, bilim kurgu romanlarının kahramanları gibi popüler kültür referanslı isimler ve Japon gıda isimleri gibi tuhaf bir aralıkta seyrediyor.

Oylamaya katılmak ise oldukça basit. ExoWorlds (Dış Dünyalar) tam listesini içeren isimlendirilebilir sistemler hakkındaki bilgiye [buradan] ve herhangi bir giriş yapmadan ve tamamen ücretsiz olarak nasıl oylayacağınızı anlatan yönergelere ise [buradan] ulaşabilirsiniz. Öte yandan önerilen oldukça sanatsal isimlere dair de küçük açıklamalar bulabilirsiniz.

Ayrıca, oylama 31 Ekim 2015 gecesine kadar açık olacak.