Yeryüzündeki yaşamın ilk öncüleri, iki temel problemi çözmek zorundaydılar: Hayatta kalmak ve üremek.

Çevresel değişimlere adapte olup başarılı bir şekilde hayatta kalan türler, bulundukları çevrede kendilerine hayatta kalma avantajı sağlayan şeyleri gelecek nesillere aktarmak zorundaydı. Bu noktada da üremek, neslin devamlılığı için hayatta kalmayı tamamlayıcı bir unsur olarak, evrimsel sürecin temel gereksinimlerinden birisi haline gelmiştir.

Bu yayınımızda, cinsiyetlerin evrimsel süreçte ortaya çıkış serüveni ve insanda embriyolojik süreçte cinsiyetlerin nasıl belirlendiği üzerine konuştuk.

Keyifli Dinlemeler....

Kupa tasarımlarıyla Pot Seramik`e, keçeden bilim insanı figürleri hazırlayan Keçeliköy`e ve Patreon Destekçilerimiz: Onur Arpat, Servan Çelebi, Tevfik Uyar, Summer Guler, Esra Özkan, Canan Oral, Cemil Yucer, Zeynep Koçak, Ali Akdurak, Kaya Gökçe Dinçyürek, Melis Aritman Alp, Ece Güler, Ulaş Giritli, Gürbüz Ataman, Dincay Akcoren, Zafer Balkan, Ozan Erozden, Can Cimenser, Janet Huvaj, Ahmet Ugur, Hande Çakır, Canan Balkan, Gülfem Erdoğan, Bahar Yıldırım, Utku Sakallıoğlu, Dogus Arukaslan, Fatih Kuzak, Onur Şahin, Mustafa Ay, Denizcan Hasturk, Saim Buğra Kurban, İlhan Asya Tanju, Serhat Atesoglu , Gorkem Bayhan, Ulaş Avşar, Ethem Erginöz, Kazim Pekkirisci, T. Emre, İsmet Osman Mavuş, Cem Aysen, Evrim Ağacı, Kerem Onur Mengeş, Oğuzhan Altay, Harun Gunduz , Seyit Güven , Eray Uysal, Maksun Sezgin, Enes Yigit, Erdal Karayazgan, Murat Hamidi, Melik Çalık, Sanem Elif Mercan, Evren Akal’a teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Sevgi ve saygılarımızla…

Patreon üzerinden bağış yapmak için: https://www.patreon.com/bilimfili
Spotify: https://open.spotify.com/show/2tvDGHznxWk1YjfRFbw8MF
Twitter: https://www.twitter.com/bilimfili/
İnstagram: https://www.instagram.com/bilimfili/

Yayınlarımızı Açık Bilim Podcast Kanalı’ndan da takip edebilirsiniz.
iTunes: https://goo.gl/3Xir1H