Baran Bozdağ
Her genetikçinin toplumun hemen her kesiminden şaka yollu da olsa duyduğu bir takım cümleler vardır. Bunların en başında da 'Benden bi' tane daha yapabilir misin?' şaka cümlesi gelir. Hatta ben bir çok taksicinin " Benden bir tane daha yap da geceleri de o taksiye çıksın " dediğine şahit oldum

Bilimciler artık, sizden bir tane daha yapmasalar da DNA'nızı kullanarak yüzünüzü tekrar yapabilecek. Şimdiden kendi DNA 'sından büstünü yaptıracak insanlar gözümüzün önüne geliyor.

Şaka bir yana, her ne kadar distopyen bir bilim kurgu romanını andırsa da, bilim insanları yakın zamanda suçluların yüzlerini tam olarak doğru bir şekilde ve sadece DNA kullanarak yeniden oluşturabilecek. The New York Times 'da yayımlanan raporda, gerçek değerlerle uyumlu bir şekilde göz rengi ve saç rengini oluşturabiliyor ; daha kestirmesi zor özellikleri ise, örneğin deri rengi, çiller veya kıvırcık saçı da belirleyebilmek de o kadar uzak değil.

Yeniden yapılan yüz şekilleri,  olağan şüphelilerin veri tabanındaki vesikalık fotoğrafları ile karşılaştırılabilecek. Teknik henüz olgunlaşmamış olduğundan uzmanlar belli endişeleri var, çünkü teknik belli ırkçı yüz tasarımları yapımında ya da suçlu olmayan kişilerin yüzlerini keyfi olarak oluşturmada da kullanılabilir.

Referans: Sciencemag