Beyindeki kan akışını izlemenin hızlı bir yolu

Görsel : JUNJIE YAO AND LIHONG V. WANG, WASHINGTON UNIVERSITY IN ST. LOUIS Kafatasının kalkan görevi gördüğü , yağlı bir doku ile kaplanmış bir organ olarak beyin, bilim insanları için örnek alması ve..

Görsel : JUNJIE YAO AND LIHONG V. WANG, WASHINGTON UNIVERSITY IN ST. LOUIS

Kafatasının kalkan görevi gördüğü , yağlı bir doku ile kaplanmış bir organ olarak beyin, bilim insanları için örnek alması ve çalışması en zor organ. Fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI), dokuya zarar vermeden kan akışı ve oksijen tüketiminde gerçekleşen değişiklikleri nöron aktivasyonlarını incelemeye yarıyor fakat düşünce hızına yetişmekten henüz çok uzak..

Şimdi ise çok yeni bir teknik gelmiş geçmiş  beyindeki kan akışını ölçen en hızlı metot olacak, veriler ve sonuçlar bu hafta Nature Methods’da yayımlandı. Teknik, lazer ışınlarını kırmızı kan hücrelerinden yansıtarak, milisaniyeden daha kısa bir sürede bir görüntü elde ediyor. Bu süre yaklaşık olarak bir nöronun ateşlenmesinden daha kısa bir süreye tekabül ediyor.

Yöntem fMRI tekniğinden çok daha yüksek bir düzlemsel çözünürlüğe sahip. En güçlü fMRI cihazları bile – hayvanlarda kullanılan – ancak bir milimetre genişliğinde ve binlerce hücrenin bulunabileceği bir alanı  görüntüleyebiliyor. Ölçümlerini ışınlardan yansıyan  sonik dalgalardan elde eden yeni teknik , tek bir kılcal damarı veya tek bir hücreyi görüntüleyebiliyor.

Teknik, insanların üzerinde belli güvenlik sorunlarından dolayı uygulanamaz durumda olsa da, beyin aktivitesine bağlı olarak oksijen tüketimini ve kan akışını hatta değişimleri daha iyi anlamayı sağlayacak bir yöntem niteliğinde.Ne var ki İnsan beyni çalışmak için güvenlik en temel soru..

Enstrüman , ayrıca beyin dışında kalp krizine de yol açabilen damar tıkanıklıkları , tıkanıklık sebepleri üzerine çalışmak için de son derece güçlü bir teknik.

Referans : Sciencemag.org, A faster way to watch blood flow in the brain , http://news.sciencemag.org/brain-behavior/2015/03/faster-way-watch-blood-flow-brain