Beyindeki Fısıldaşmaları İzlemek!

Araştırmacılar kap içerisindeki beynin elektriksel konuşmalarını gözlemlediler. Onlara nöron fısıldaşmaları diyorlar. Fakat bu alışık olduğumuz fısıldaşmalardan biraz farklı. Çünkü beyinde gerçekleşiy..

Araştırmacılar kap içerisindeki beynin elektriksel konuşmalarını gözlemlediler.

Onlara nöron fısıldaşmaları diyorlar. Fakat bu alışık olduğumuz fısıldaşmalardan biraz farklı. Çünkü beyinde gerçekleşiyorlar.

Genetiği değiştirilmiş beyin hücreleri elektriksel iletimleri sırasında kırmızı ışık yayabiliyorlar. Beyindeki elektriksel iletimin bu parıldamaları, saniyede 100.000 resmi kaydedebilen cihazlar sayesinde kaydedilebiliyor.

Yakın bir zamana kadar, nöronların elektriksel aktiviteleri sadece küçük elektrotlar sayesinde ölçülebiliyordu. Teknik olarak zahmetli olmasına karşın, bu yolla yalnızca belirli noktalardaki voltaj ölçümleri yapılabiliyordu. Bu yeni yaklaşım sayesinde artık bütün bir beyindeki elektriksel iletim kaydedilebiliyor. Harward Üniversitesi’nden Adam Cohen’in de açıkladığı gibi  ‘’ Şimdi bu işi çok kolay bir şekilde yapabiliyoruz’’ ,’’ Elektriksel iletimlerin ne kadar hızlı olduğu ve nerede başlayıp nerede bittiği üzerine artık çok daha fazla bilgiye sahibiz’’

Beyindeki elektriksel iletimi resimlemek için bakterilerden elde edilen ışığa duyarlı proteinler nöronlara enjekte ediliyor. Bu yöntem sayesinde beyindeki herhangi bir uyarımda ışıma meydana geliyor. Bu iletimin görselinin nasıl olduğunu merak ediyorsanız bilim insanları ilk bulgularından bir video da yayımladılar.

[su_youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=N_ynH3BeKIo” width=”240″ height=”200″]http://www.youtube.com/watch?v=wqExe69CEg8[/su_youtube]