‘Pili’ 7 genç araştırmacının oluşturduğu bir araştırma grubu. Genç araştırmacılar hep hayal ettikleri bir projeyi gerçekleştirdi. Grup, toksik pigmentlerin yerine; doğal, toksik olmayan ve geri dönüşümü olan mürekkep geliştirmeyi başardı. Hem de bu doğal mürekkebi bakterilerden elde edip, ilk sayfalarını bastılar bile.

Araştırmacıların, ürettikleri mürekkep ile bastıkları ilk sayfa Araştırmacıların, ürettikleri mürekkep ile bastıkları ilk sayfa

Pili’nin kurucularından Thomas Landrain, bütün bu olanların ‘sınırları olmayan biyoloji’ hakkında konuşurken başladığın ve ‘kalemler ve yazının geleceği’ ile hayallerinin şekillendiğini ekledi.

Her şey araştırmacıların kendi mürekkebini küçültülmüş biyoreaktörden üreten bir kalem hayal etmesiyle başladı.'' Böylece bu düşünce ile ‘pili’ doğdu.

Thomas Landrain, sentetik biyoloji üzerine doktora yapan bir öğrenci. Aynı zamanda biyolojinin herkes için sırlarını erişilebilir ve keşfedilebilir hale getiren bir biohacker.

Paris’in göbeğinde, La Paillasse isimli tam donanımlı ilk biohacker laboratuvarını oluşturan Landrain, herkesin kendi projelerini yapabilmeleri için ücretsiz bir alan oluşturduğunu ifade etti. Tabi kendi projesi olan bakteri mürekkebi de burada yapıldı.

Bu fikir ile birlikte Landrain ve arkadaşları araştırmalar yapmaya başladı, Güney Amerika’da bir toprakta bazı veriler keşfetti. Bu topraklarda bulunan, biyolojik olarak çözünebilen, toksik olmayan, mavi pigment oluşturan, hem de hepsini tek başına yapabilen bir bakteri yaşadığını buldular. La Paillasse laboratuvarında, bakteriyi büyütüp (besiyerlerinde üretip), dünyanın ilk bakteri kaynaklı mürekkebini elde ettiler. Bu kadar değerli bir çalışmaya ve ekibe, İrlanda temelli bir firma finansal destek, laboratuvar desteği ve akıl desteği sağlayacağını belirtti.

Üretim temeli aslında oldukça basit, hatta teorik olarak evde bile kendi bio-mürekkebinizi üretebilirsiniz. Bugün ‘pili’nin amacı, Paris’te yetişkinler ve çocuklar için ‘kendi mürekkebini büyüt’ atölye çalışmaları yapmak. Landrain, biohackerlığın sadece eğlence olmadığını, aynı zamanda bir öncü olduğunu, insanlık için bir öncü olduğunu ekledi.

Pili’nin son başarısı ise üretilen bu bakteriyel mürekkebin sadece kalemler için değil aynı zamanda yazıcı ve diğer uygulamalar için de kullanılabileceğini açıkladılar. Genç araştırmacıların yeni projeleri hazır, tekstil ve kozmetik endüstrisinde bu bakteriyel boyaları kullanmayı amaçlıyorlar. Gençlerin yolu açık olsun, umarım kendilerinin bu atölyelerinde bir gün bende yer alırım.

Kaynak: Labiotech ''Pili Printed their First Page with Bacteria-Made Ink!'' Retrieved from http://labiotech.eu/pili-printed-their-first-page-with-bacteria-made-ink/