Bakteriler Sayesinde Bio-Benzin Üretmek Artık Mümkün

Uluslararası biomühendislik araştırma grubu bakterilere benzin özelliği gösteren isopentenol ürettirmeyi başardılar. Buluş, American Society for Microbiology’nin ücretsiz kullanıma açık bülteininde ya..

Uluslararası biomühendislik araştırma grubu bakterilere benzin özelliği gösteren isopentenol ürettirmeyi başardılar. Buluş, American Society for Microbiology’nin ücretsiz kullanıma açık bülteininde yayınlandı ve bu araştırma sayesinde yenilenebilir bio-benzin projesinde aşama kaydetmek mümkün hale geldi. Biyoyakıtlar alternetif enerji çözümleri içinde altyapımızda kullanılabilecek araçlardan biri.” Sürdürülebilir bir şekilde üretilen yakıt bileşikleri fosil yakıtlara olan güveni karşılanak için ve taşıtların yaptığı karbon salınımını azaltmak için doğrudan bu gün kullanılan yakıt karışımlarına eklenebilir.

Kısa zincirli alkol çözücülerden olan ve benzin özelliği gösteren isopentenol’ü üretmek için Escherichia coli bakterisi üzerinde birçok farklı araştırma grubu çalışıyordu. California’daki Emerville Bioenerji Enstitüsünden Mukhopadhyay’a göre solvent benzeri bileşikleri biolojik olarak üretmeye artık yakından daha da yakınız. Bakteri üzerinde yapılacak mühendislik çalışmalarından sonra bakterinin artık bu solventleri üretmesine geçebiliriz. Fakat bakterinin üretim toleransını artırmak, endüstriyel düzeyde üretimi artırmak için bir anahtar. Endüstriyel üretim uzun zaman dilimleri boyunca stabil bir üretimi ve çözücü birikimine karşı koymayı gerektirmekte. Bunu başarmak için ,Singapore’daki Nanyang Technological University,yine Singapore’dan National University of Singapore, ve Callifornia Üniversitesinin de dahil olduğu araştırmalarda işlem görmüş bakterileri bir kültür içerisinde isopentenol üretmeye zorluyorlar. Eğer bakteri, solvent baskısına cevap verirse bunun hangi genler tarafından kontrol edildiğini mRNA yı takip ederek genom haritasından bulmaya çalışıyorlar. Çünkü eğer bu genler bulunabilirse, bakterinin üretim toleransı laboratuvar ortamında üzerinde yapılacak çalışmalarla arttırılabilir.

Eğer ki bakterinin üretim toleransı arttırılabilirse yakın gelecekte benzin pompalarından, bakterilerden üretilen benzin akabilir.

Kaynak: American Society for Microbiology. (2014, November 5). Engineered for tolerance, bacteria pump out higher quantity of renewable gasoline. ScienceDaily. Retrieved November 11, 2014 from www.sciencedaily.com/releases/2014/11/141105122058.htm