Baran Bozdağ
Araştırmacılar, farklı tür hücreler arasındaki evrimsel dağılımı belirleyen yapı-temelli RNA sinyalleri buldular. Araştırma Colorado Tıp Fakültesi bilimcileri tarafından yürütüldü ve Nature dergisinde yayımlandı.
 Bulgular, iki farklı ve birbirinden uzak yaşam formunun nasıl protein sentezlemeye başladığı konusundaki temel kavrayışları değiştirebilir.

Moleküler genetik ve biyokimya profesörü Jeffrey Kieft,  bilimcilerin uzun zamandır protein sentezini başlatan sinyallerin ökaryot ve prokaryotlarda benzer şekilde gerçekleştiğini düşünüyorlardı. Laboratuar çalışmalarında ökaryot hücreleri etkileyen virüslerden alınan RNA moleküllerinin bakterileri de etkileyip etkilemediği üzerine çalışıldı ve bulundu ki yaşam için son derece gerekli olan protein sentezini başlatıyor.

Araştırma dahilinde milyarlarca yıllık evrimsel ayrılma süreçleri  ve farklılaşma süreçleri için köprüler keşfedildi. Araştırma sırasında yaşam formları arasında mekanizmaların geçiş yapma ihtimali ve iki krallıkta da işleyebilen bir sinyal mekanizması olup olup olamayacağı araştırılmaya çalışıldı.

Ökaryot hücreler (mantar, bitki, hayvan)  karmaşık organizmalardır, zarla kaplı çekirdekleri vardır; bakteri gibi prokaryot hücrelerin ise çekirdekleri bulunmaz.

Araştırmayı ve sonuçları takip eden diğer moleküler biyologlar, biyokimyacılar araştırma dahilinde bulunan bulguların şaşırtıcı ve RNA yapısal-sinyallerinin yaşamın iki krallığı (ökaryot, prokaryot) için de protein sentezini uyardığının ilk göstergesi niteliğinde olduğunu açıkladı.

Referans   :       Timothy M. Colussi, David A. Costantino, Jianyu Zhu, John Paul Donohue, Andrei A. Korostelev, Zane A. Jaafar, Terra-Dawn M. Plank, Harry F. Noller, Jeffrey S. Kieft. Initiation of translation in bacteria by a structured eukaryotic IRES RNA.Nature, 2015; DOI: 10.1038/nature14219