Hollanda Wageningen Üniversitesi Çevre Teknolojisi bölümünden Plant-e isimli bir şirket, bitkileri kullanarak Wi-Fi noktalarının, cep telefonu şarj cihazlarının, sokak lambalarının ve hatta şirketin elektrik ihtiyacını gidermek için bir yol buldu. 2007 yılında Wageningen patentli, Plant-e'nin bitki mikrobiyal yakıt hücresi teknolojisi doğal süreçlere dayalı ve hem bitkiler hem de çevre için güvenli bir seçenek. Bu teknolojide, bitkilerin güneş enerjisini kullanarak ürettikleri organik madde yakıt hücresindeki elektrokimyasal dönüşüme yardımcı aktif bakteriler tarafından elektriğe çevriliyor. Bu BiyoSolar hücreler bitkilerin büyüyebileceği ve yeterli miktarda suyun olduğu her alanda bulunabilirler. Hesaplı Karbon elektrotlar kullanarak, “bitki güç teknolojisi” temiz, sürdürülebilir ve ekonomik bir şekilde elektrik üretebilir.

hollandada-bitkiler-elektrik-uretiyor-bilimfilicom1

2009 yılında Plant-e bu teknolojinin farklı ürünler halinde ticarileşebilmesi için patentini aldı. Şirket, 2014 yılının Kasım ayında “Yıldızlı Gökyüzü” isimli projesi için Amsterdam yakınlarında iki farklı yerde üç yüzden fazla LED lambasını bu teknoloji ile yaktı. 2012 yılında ıslak yeşil alanlarda büyük ölçekli elektrik üretimi amacıyla bir prototip inşa etmek için Hollanda hükumetinden 50000 € değerinde devlet desteği alan prototipin, 2016 yılında piyasaya konulabilir ticari bir sisteme dönüştürülmesi ve 100 metrekarede yılda 2800 kW enerji üretmesi bekleniyor.

Kaynak: “Living Plants Generate Electricity in Netherlands” , http://anonhq.com/living-plants-generate-electricity-in-netherlands/