Erhan Güven
Sağlık Bakanlığı - Yazar
5 gün önceki yazımızda Uluslararası Uzay İstasyonu’nda devam etmekte olan VEGGIE denemeleriyle ilgili bilgi aktarmıştık. Şu anda VEG-01 deneyi çerçevesinde “yenmek üzere” uzayda yetiştirilen ilk sebzenin hasatı yapılıyor.

-NASA’nın Türkiye saati ile 19:42’de attığı tweet: “Kim marul ister?”

İlk kez 2014 Mayıs’ında yapılan sebze deneyinde, 33 gün sonra elde edilen mahsül incelenmek amacıyla Kasım ayında dünyaya getirilmişti. Bu deneyde ise, 15 aydır ISS’de saklanan tohumlar 8 Temmuz 2015’te ekildi ve bakımı ve sulaması uzay insanları tarafından yapıldıktan sonra 33. gün olan bugün hasata başlandı. Bu deneyde yetiştirilen “kırmızı marul”, öncekinden farklı olarak, uzay insanları tarafından tüketilecek. Yarısı incelenmek üzere dünyaya gönderilecek olsa da, özellikle 1 yıl süreyle uzayda kalacak olan Scott Kelly için kendi suladığı marulların tadı tarif edilemez olsa gerek! NASA TV’den canlı olarak yayınlanmakta olan bu son aşamayı daha sonra resmi site üzerinden izleyebilirsiniz.

Canlı yayında marulun toplanması (NASA TV) Canlı yayında marulun toplanması (NASA TV)